بیان عقاید وهابیت به زبان دیگر/اهل بیت (ع) معصوم نیستند!

پیروان عرفان حلقه تمسک به اهل بیت(ع) و زیارت قبور را شرک می دانند که این درست همان اعتقادات وهابی ها است، در واقع طرفداران این عرفان حرف های وهابی ها را به زبان دیگری بیان کرده و عصمتی برای ائمه قائل نیستند.

حجت الاسلام محمودرضا قاسمی، مدرس دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس عرفان های نوظهور در رابطه با گستردگی و تراکم عرفان حلقه در سطح دیگر کشورها به خبرنگار شبستان گفت: این فرقه جایگاهی در خارج از کشور ندارد و اساسا نمی توان پیروانی را در کشورهای دیگر یافت که از مریدان عرفان حلقه باشند.

 

وی بااشاره به روند فعالیت این فرقه اظهار کرد: از اواسط دهه 70 بود که عرفان حلقه فعالیت های خود را آغاز کرد اما اوج حرکاتش را بعد از سال 81 شاهدیم به ویژه بعد از حمایتی که خیلی افراد دانسته یا نادانسته از این جریان کردند، سال های 85 و 86 تراکم فعالیت های عرفان حلقه افزایش یافت.


حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: روش های تبلیغی عرفان حلقه بیشتر عمدتا چهره به چهره و بعد از آن در فضای وب است و بیشتر از خارج از کشور برای فعالیت های خود حمایت های مختلفی می شوند اما خاستگاه خارجی ندارند و به بیان بهتر کسی نیست که در خارج از کشور روی عرفان حلقه کار کند.


استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود: محمدعلی طاهری در آذربایجان، ارمنستان و رومانی به عنوان موسس این عرفان کاذب حمایت شد و چون وی در ایران به این عرفان کاذب رنگ لعاب ایرانی و اسلامی زد عده ای از افراد حتی متدینین جذب آن شدند، ولی وقتی بعدها با حقیقت موضوع روبه رو شدند به تفاوت فاحش این فرقه ضاله با اسلام مواجه شدند.پی بردند.

 

وی با بیان این مطلب که پیروان عرفان حلقه، تمسک به اهل بیت (ع)و زیارت قبور را شرک می دانند که این درست همان اعتقادات وهابی ها است، به بیان بهتر گویی، طرفداران عرفان حلقه حرف های وهابی ها را به زبان دیگری بیان می کنند، طاهری به صراحت قرآن را دارای تناقض می‌داند و عصمتی برای ائمه (ع) قائل نیست و تنها آنها را انسان‌های خوبی می‌داند، در حالی که اگر به قرآن مراجعه کنیم، متوجه می‌شویم که در این کتاب آسمانی به صراحت عصمت ائمه معصومین(ع) به ویژه حتی عصمت حضرت فاطمه زهرا(س) را تایید می‌کند.

 

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: در آیه 33 سوره احزاب آمده است: «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا»، خداوند هر گونه آلودگی و رجسی که شما تصور کنید، از اهل‌بیت (ع) دور کرده است. حتی هر گونه خطا، اشتباه و فراموشی را از آنها برداشته است، حال اگر قرار باشد که ائمه (ع) عصمت نداشته باشند، چه دلیلی برای اعتماد ما به آنها وجود دارد؟!


وی خاطرنشان کرد: بنابر اعتقاد موسس این عرفان قرآن ساخته و پرداخته ذهن رسول‌ الله(ص) است! در حالی‌که خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِیلِ، لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْیَمِینِ، ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِینَ»، «و اگر [او] پاره‏اى گفته‏ها بر ما بسته بود، دست راستش را سخت مى‏گرفتیم، سپس رگ قلبش را پاره مى‏کردیم»، چطور است که وی ادعا می‌کند که عرفان اصیل اسلامی ایرانی می‌گوید، اما تمام صحبت‌هایش مغایر با قرآن است! در واقع اگر او می‌گفت من عرفان هندی یا عرفان یهودی می‌گویم، این مخالفت نبود، اما چون ادعای عرفان اسلامی دارد، مخالفت با آن است.

 

پایان پیام/

کد خبر 169432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha