امضاء تفاهم نامه جمعیت هلال احمر و دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از امضاء تفاهم نامه جمعیت هلال احمر این استان و دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی خبر داد.

مرتضی سلیمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه به منظور گسترش همکاری های متقابل و توسعه فعالیت های آموزشی و با توجه به نقش محوری جمعیت هلال احمر استان در زمینه آموزش عمومی«مدیریت بحران و پدافند غیرعامل» منعقد شده است.


وی برگزاری دوره آموزشی مرتبط با مباحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برای تمامی کارکنان ادارات دولتی و عمومی در سطح مرکز استان و شهرستان های تابعه از جمله برگزاری دوره های کمک های اولیه و فوریت های پزشک و امدادی، جستجو، امداد و نجات، کلیات اطفاء حریق و راه های پیشگیری و آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه، مهم ترین موضوعات این تفاهم نامه عنوان کرد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: فراهم کردن زمینه اجرا و برگزاری دوره های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، برگزاری مشترک همایش ها و کارگاه های آموزشی، فراهم کردن زمینه های لازم برای انجام کارهای پژوهشی در حوزه پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی، نظارت بر روند اجرای دوره ها و حضور مستمر شرکت کنندگان و تهیه و تدوین سرفصل دوره های آموزشی از مهم ترین تعهدات جمعیت هلال احمر این استان است.


سلیمی اظهار کرد: تامین منابع آموزشی و مربیان، تجهیزات آموزشی ویژه دوره های آموزشی «اعم از مانکن، مولاژ و پوستر» و ارزیابی و مشارکت در صدرو گواهینامه پایان دوره ها از دیگر تعهدات جمعیت هلال احمر این استان است.


وی گفت: عضویت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در کارگروه تخصصی علمی و فناوری شورای پدافند غیرعامل، ابلاغ به کلیه سازمان ها و ادارات دولتی و عمومی در مرکز استان و همه شهرستان های تابعه استان «از طریق فرمانداری ها و بخشداری ها» به منظور ملزم کردن همه کارکنان برای شرکت در دروه های آموزشی عمومی چهارگانه و پیگیری آن از تعهدات این تفاهم نامه است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: هماهنگی با سازمان ها و ادارات دولتی در راستای برقراری ارتباط لازم با هلال احمر استان و شعب تابعه برای مشخص کردن زمان، مکان و چگونگی برگزاری دوره ها و توزیع منابع آموزشی، از مهم ترین تعهدات دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی است.


سلیمی اضافه کرد: ابلاغ دستور به کلیه ادارات برای اعلام فهرست مشخصات کامل متقاضیان شرکت در دوره و برنامه زمان بندی پیشنهادی حداقل یک هفته قبل از برگزاری هر دوره به جمعیت هلال احمر استان، ابلاغ دستور به همه ادارات برای تامین فضای آموزشی، امکانات آموزشی و کمک آموزشی و تایید گواهینامه های پایان دوره های آموزشی، از دیگر تعهدات دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پایان تصریح کرد: این تفاهم نامه به مدت دو سال اعتبار دارد و با توافق طرفین تمدید می شود.


پایان پیام/

کد خبر 170968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha