جشنواره امام رضا(ع)، گامی موثر در مسیر مهجوریت زدایی قرآن واهل بیت(ع)

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه توجه به سیره و زندگی امام رضا (ع) بهترین راهکار برای حفظ هویت اسلامی است، گفت: جشنواره امام رضا (ع) گامی موثر در مسیر مهجوریت زدایی از قرآن و مظلومیت زدایی اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور ظهر امروز(20شهریور) در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی جشن های مردمی دهه کرامت با اشاره به اینکه بهترین راهکار در مقابل تهاجم فرهنگی تدبر در قرآن و توجه به سیره عملی و علمی ائمه اطها(ع) است، اظهار کرد: جشنواره امام رضا(ع) گامی موثر در مسیر مهجوریت زدایی قرآن و مظلومیت زدایی اهل بیت(ع) است.

 

وی با بیان اینکه قرآن و عترت از یکدیگر جدا نیستند چرا که اگر معارف قرآن در جامعه جاری و ساری شود معارف اهل بیت(ع) نیز در جامعه جاری می شود، افزود: تفکر و مجاهدت برای بدست آوردن راهکار مهجوریت زدایی قرآن و مظلومیت زدایی ائمه اطهار(ع) با بازخوانی سیره اهل بیت(ع) محقق می شود.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور با بیان اینکه امروز مقوله تهاجم فرهنگی و تهدیدات فرهنگی دشمنان باعث بوجود آمدن فرقه های ضاله در جامعه شده است، تصریح کرد: توجه به حالات حضرت رضا(ع) در برابر تهاجمات و بازخوانی سیره عملی و علمی این امام همام از بهترین راهکارها برای حفظ هویت اسلامی است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه تدبر در قرآن، بهترین راه مقابله با توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن است، اظهار داشت: مهجوریت زدایی از قرآن و مظلومیت زدایی از اهل بیت(ع) زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم می سازد.

 

مشاور وزیر ارشاد گفت: جشنوار امام رضا(ع) یک حرکت فرهنگی است که با ابتکار و خلاقیت و هدفمند کلید خورده است و با رویکرد گسترش فرهنگ رضوی و ترویج معارف دینی پیش می رود و امید است این حرکت ارزشمند در جهان نهادینه شود.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به قرآن و عترت محور اصلی جشنواره امام رضا(ع) است، اذعان داشت: برگزاری جشنواره امام رضا(ع) و جشن های مردمی در دهه کرامت فرصتی مناسب برای نهادینه سازی فرهنگ قرآن و عترت است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این مطلب که برگزاری جشنواره امام رضا(ع) یک حرکت ارزشمند در مسیر ترویج معارف اسلامی و رضوی است، تصریح کرد: 17کارگروه تخصصی جشن های دهه کرامت در این شورا تشکیل شده که هر کدام به صورت تخصصی در یک مورد تحقیق و بررسی و ارائه برنامه می کنند.


حجت السلام سلیمانی با بیان اینکه امروز با تهاجم فرهنگی درگیر هستیم، گفت: اگر سیره امام رضا (ع) دوباره بازخوانی شود می توان با استفاده از فرامین این بزرگوار راهکاری برای مشکلات خود تعریف کنیم.

 

وی خطاب به برگزار کنندگان شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت گفت: اگر بتوانید با این نگاه فعالیت ها را دنبال کنید که لحظه به لحظه از این معارف بهره مند شوید برای شرایط موجود راهکار های خوبی پیدا خواهید کرد.


حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه هر روز از روزهای دهه کرامت به نامی مزین شده است که همه باید تلاش کنید در جهت فرامین و دستورات اهل بیت (ع) گام بردارید، بیان کرد: فقر واقعی آن است که ما از سخنان حضرت رضا (ع) بی بهره باشیم و ما باید خود را به این کلام نزدیک کنیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 171380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha