لزوم معرفی سبک زندگی شهید «محمدتقی عظیمی» به جوانان|روح ایثار و مقاومت در مسیر اربعین جریان دارد

حسینی پور برلزوم جمع آوری خاطرات شهدای دوران دفاع مقدس استان مازندران تاکید کرد و گفت: جوانان اگر با سبک زندگی و اندیشه های شهدا نظیر شهید محمد تقی عظیمی آشنا باشند پیروز میدان مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور-استاندار مازندران امروز(یکم شهریور) در یادواره شهدای کارمند استان با محوریت شهید محمد تقی عظیمی شهید شاخص کارمندی که در اردوگاه ورزشی و فرهنگی شهید عظیمی بهزیستی برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس استان با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا موجب معرفی جایگاه و درجه شهادت شد، اظهار کرد: حادثه عاشورا یک حرکت جنبشی جدید را در جهان اسلام آغاز کرد.

وی به خطبه خوانی حضرت زینب(س) در مجلس یزید اشاره و بیان کرد: این بانوی بزرگوار اسلام مظلومیت آل الله را به درستی تصویر کردند.

حسینی پور با بیان اینکه ار خطبه معروف حضرت زینب(س) نبود شاید تاریخ عاشورا به گونه ای دیگر معرفی می شد، افزود: حضرت زینب(س) ایستادگی، مقاومت و آزادگی را در مجلس یزید به منصه ظهور رساندند و برای بشریت امروز مقاومت و آزادگی را پایه گذاری کردند.

وی با بیان اینکه شهدا برندگان مسابقه عالم انسانی دنیا هستند، گفت: شهدا توانستند در این مسابقاتی که در ارزش های انسانی در دنیا اتفاق افتاده از دیگر انسان ها سبقت بگیرند و مسیر ایثار و مقاومت را برای آزادی خواهان جهان ترسیم کردند.

حسینی پور با بیان اینکه اربعین امتداد نهضت عاشوراست، ادامه داد: اربعین یکی از زیباترین جلوه های همزیستی مسالمت آمیز و اسلامی است که میلیون ها انسان از رنگ، نژاد و میلیت مختلف در مسیر اربعین قرار می گیرند و جویای مسیر شهادت هستند.

وی با بیان اینکه جوانان امروز با آسیب های اجتماعی ضد اخلاقی که از طریق رسانه های بیگانه و ضد انقلاب درحال انتشار است مواجه اند اما آمال و آرزوی این نسل دستیابی به شهادت در جبهه های مقاومت می باشد، گفت: اربعین مسیر رستگاری آزادی خواهان جهان است.

استاندار مازندران تبیین چهره حق و باطل و ارائه معیار تشخیص حق از باطل را به درستی در راهپیمایی اربعین شاهدیم، اظهار کرد: زائرین اربعین که از ملت های مختلف به کربلا سفر می کنند معتقدند در تاریخ شخصیتی نظیر امام حسین(ع) یافت نمی شود که برای احیای دین اسلام جان خود و اهل بیت خودش را تقدیم کند.

حسینی پور با ابراز گله مندی از عدم پرداخت درست و جامع به جمع آوری خاطرات و سیره عملی شهدای دوران دفاع مقدس خواستار معرفی سبک زندگی شهید محمد تقی عظیمی به نسل نو شد و خاطرنشان کرد: جوانان اگر با سبک زندگی و اندیشه های شهدا نظیر شهید عظیمی آشنا باشند پیروز میدان مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب خواهند بود.

وی با بیان اینکه شهدای استان در مناطق روستایی زیست داشتند و با حضور در جبهه های نبرد علیه رژیم بعث عراق برای حفظ انقلاب اسلامی جانانه جنگیدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند باید حقیقت های دفاع مقدس و مظلومیت و حقانیت این مردان خدایی بی ادعا به نسل نو معرفی شود، گفت: استکبار تلاش دارد حرکت جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند اما نظام به پشتوانه مردم، رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی)، خانواده های معظم شهدا، جامعه ایثارگری و روحانیت  با قوت و ثبات امنیتی درحال حرکت، پیشرفت وتوسعه است.

به گزارش شبستان، شهید محمدتقی تقی عظیمی از پیشگامان و طلایه داران روشنگری و مبارزه علیه بهائیت بوده و همراه همسر مومنه و مجاهدشان حضوری فعال در مبارزات سیاسی علیه رژیم شاهنشاهی داشت و بعد از شروع جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل نیز حاضر شد و بعد از بارها حضور و مجاهدت در سنگرهای دفاع اسفند ماه سال ۱۳۶۲ طی عملیات والفجر شش، در منطقه چیلات به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام بعد از ۱۲ سال دوری از وطن به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای آغوزبن بهنمیر به خاک سپرده شد.

کد خبر 1621405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha