بیش از ۲ هزار بیمار خاص در جهرم زیر پوشش خدمات سمن‌ها هستند

رحمانیان گفت: بیش از ۲ هزار نفر از بیماران خاص در شهرستان جهرم زیر پوشش خدمات سازمان های مردم نهاد هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، محمد رحمانیان در جلسه ای که به مناسبت گرامیداشت روز «تشکل ها و مشارکت های اجتماعی» با حضور مدیران سمن های مردم نهاد شهرستان برگزار شد، گفت: ۶ انجمن و سمن مردم نهاد فعال در عرصه سلامت شهرستان تحت عنوان انجمن های حمایت از بیماران ام اس، هموفیلی، دیابت، سرطانی، تالاسمی و بیماران کلیوی مشغول خدمت رسانی هستند که فعالیت اعضا و مسوولین این نهادها طی چند سال اخیر قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به تاثیرات مثبت فعالیت این سازمان‌ها بر جامعه گفت: این تشکل ها نقش‌های موثری در انعکاس مطالبات مردمی به دستگاه های اجرایی دارند و مهم ترین اهدافشان رفع مشکلات بیماران خاص در زمینه  دارو و درمان و حتی مشکلات معیشتی است.

وی گفت: در حال حاضر ۸۳۵ بیمار سرطانی تحت پوشش انجمن سرطان در جهرم، ۱۳۵ بیمار تالاسمی تحت پوشش انجمن تالاسمی، ۲۶ بیمار هموفیلی تحت پوشش انجمن بیماران هموفیلی، ۲۰۰ بیمار دیابتی تحت پوشش انجمن بیماران دیابتی، ۶۰۸ بیمار ام اس تحت پوشش انجمن ام اس و ۱۷۵ بیمار کلیوی تحت پوشش  انجمن بیماران کلیوی و پیوندی است.

رحمانیان با اشاره به کمک های مردمی به سمن های شهرستان در سال گذشته گفت: نزدیی به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی مردم به این سمن ها کمک شده است که  این فعالیت خیر نقش بسزایی در خریداری دارو و حل مشکلات درمانی و معیشتی آنها داشته است. همین طور توسط یک خیر تهرانی دارو جهت بیماران ام اس به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰ تومان خریداری شده است.

به گفته وی از دیگر اقدامات موثر سمن ها در جهت یاری به بیماران، کمک از خیرین و اعتماد سازی در جهت مصرف صحیح هزینه ها و گشایش کار بیماران است. قطعا سمن ها با حمایت خیرین و کمک های مردمی می توانند گوشه ای از مشکلات درمان و معیشتی بیماران را حل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به حمایت دانشگاه از سمن های شهرستان گفت: بدون شک دانشگاه از حامیان اصلی سمن ها در حل مشکلات آنها بوده است. در حال حاضر کمبود داروی خارجی از اساسی ترین مشکلات و دغدغه های بیماران است که این موضوع  ازسوی معاونت غذا و داروی دانشگاه پیگیری خواهد شد.

به گفته وی ارتباط موثر سمن ها با مجمع خیرین استان و همین طور مسئولان استانی می تواند تاثیر بسیاری در حل مشکلات بیماران داشته باشد.

رحمانیان افزود: از دیگر نگرانی های ما افزایش بیماران ام اس، دیابتی، سرطانی و حتی کلیوی در سطح شهرستان است. موضوعی که باید به آن توجه کرد پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمنی همچون فشار خون و دیابت است. زیرا فشار خون و دیابت کنترل نشده پایه شروع تمام بیماری ها است. متاسفانه ۱۵ درصد از مبتلایان به دیابت از بیماری خود اطلاعی ندارند. دیابت بیماری مرموزی است که حتی از سرطان بدتر و در صورت کنترل نشدن، تمام ارگان های حیاتی بدن را دچار مشکل می کند.

در پایان این جلسه با اهدای لوح از زحمات مدیران شش سمن مردم نهاد شهرستان تقدیر شد. همچنین در این جلسه از آقای مهدی نیکوکار مسئول امور سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه به خاطر تلاش های مستمر ایشان در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی سمن های سلامت جهرم با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1621448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha