افزایش منابع قرض‌الحسنه علیرغم تلاطم بازار

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمان از افزایش منابع قرض‌الحسنه خبر داد و گفت: هدف ما این است همه دهک‌ها بتوانند از وام این بانک استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین خزاعی، پنجشنبه (۲ شهریور) در نشست خبری اهمیت قرض الحسنه در دین مبین اسلام و جایگاه آن در آیات و روایات را مورد اشاره قرار داد و با حدیثی از امام صادق علیه السلام پاداش قرض الحسنه را بزرگ دانست.


مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کرمان نخستین صندوق قرض‌الحسنه را گروه هیئت‌های موتلفه اسلامی در مسجد لرزاده تهران در سال ۱۳۴۶ دانست و افزود: این امر مهم خیرین و امام جماعت آن مسجد را مجاب کرد به سمت قرض الحسنه بروند.

وی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای شعار سال اقدامات خوبی انجام داده؛ اظهار کرد: در بازار پر تورم سال های اخیر اقبال قرض الحسنه باید کم می شد زیرا تورم باعث افت قرض الحسنه است و وقتی ارزش پول ملی کمتر شده بود کار بانک ها از جهت جذب این سپرده ها سخت شد.

خزاعی تصریح کرد: اما متوسط رشد منابع در ۶ سال اخیر بالای ۸۰ درصد و در استان کرمان سال گذشته ۱۰۹ درصد رشد داشتیم که این رشد در تلاطم بازار دلیل اقتصادی و منطقی ندارد جز اینکه خداوند برای پاداش قرض الحسنه تضمین داده است.

وی ادامه داد: در حوزه تخصیص مصارف تا ۸۷ درصد باید در استان هزینه می کردیم که سال گذشته بالای ۹۰ درصد مصارف ایجاد کردیم.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمان با اشاره به اینکه این بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز ورود کرده و خدمات عام المنفعه‌ای از جمله بیمه خانوارهای روستایی در سه استان انجام داده؛ بیان کرد: این خدمات در استان کرمان با کمک به تجهیزات پزشکی در طرح شهید سلیمانی با اهدای ۷۰۰ میلیون تومان و در کشور بالای ۱۸ میلیارد تومان انجام شد.

وی از تسهیلات طرح کالاکارت بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف کمک به اشتغال خبر داد و اظهار کرد: این کارت صرفاً برای خرید کالای ایرانی است و در آن پولی جابجا نمی‌شود و به شدت به تولید کمک کرد.

خزاعی همچنین از اجرای طرح پرداخت تسهیلات به کارکنان شرکت ها و سازمان ها، تسهیلات برای فرزند آوری و ازدواج، حمایت از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان، 
خبر داد و گفت: از ابتدای امسال بیش از 30 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 21 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال به ۵۰ هزار فقره برسد.

وی خاطرنشان کرد: هدف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این است هر دهکی بتواند وام بگیرد به شرط آنکه مردم قرض الحسنه بگذارند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمان در پایان گفت: این بانک ۱۳ شعبه در ۸ شهرستان استان کرمان دارد.

کد خبر 1621505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha