تاکنون ۲۲۵۰ زائر از خراسان جنوبی به مرز مهران منتقل شدند

جلال زاده گفت: تاکنون 2 هزار و 257 زائر از خراسان جنوبی در قالب 69 سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به سمت مرز مهران جابجا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، اسدالله جلال زاده امروز( 2 شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، اظهارداشت: این استان 17 هزار و 800 کیلومتر راه مواصلاتی دارد که 11 هزار و 500 کیلومتر آن روستایی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی این اداره کل در حوزه های مختلف در سال 1399 حدود 180 میلیارد تومان بوده که در سال 1401 به 285 میلیارد تومان رسیده و برای سال 1402 نیز روی 700 میلیارد تومان بسته شده است، گفت: همچنین طی تفاهم نامه چند جانبه مابین استانداری خراسان جنوبی، اداره کل راهداری استان، سازمان برنامه و بودجه استان و سازمان راهداری کشور حدود 520 کیلومتر روکش راههای استان با اعتباری بالغ بر 2300 میلیارد تومان مصوب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم متوسط روکش راههای استان 500 کیلومتر در سال بود که این حجم در سال قبل به 700 کیلومتر رسید، ادامه داد: امسال بیش از هزار کیلومتر روکش جاده ای در استان صورت خواهد گرفت، اینها در حالی است که در دو ساله آخر دولت قبل، تنها 830 کیلومتر روکش جاده ای داشتیم.

جلال زاده با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 1368 کیلومتر روکش جاده ای داشته ایم، افزود: در این حوزه شاهد رشد 68 درصدی نسبت به دو سال آخر دولت قبل هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه احداث راههای روستایی در دو سال آخر دولت قبل تنها 90 کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد تومان احداث شد، گفت: طی دو سال گذشته 129 کیلومتر راه روستایی با 313 میلیارد تومان اعتبار در استان احداث شده است که 43 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از امضای تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن(علیه السلام) برای احداث راههای روستایی در استان خبر داد و گفت: هزار کیلومتر راه روستایی و 600 کیلومتر روکش جاده ای در بازه زمانی سه ساله قرارداد با این قرارگاه منعقد شده است.

جلال زاده با اشاره به اینکه هفته دولت امسال 516 کیلومتر روکش جاده ای در استان افتتاح می شود، تصریح کرد: این روکش ها در قالب 26 پروژه و با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی گفت: همچنین 21 کیلومتر راه روستایی در قالب چهار پروژه در استان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طرح حمل و نقل زوار اربعین امسال که از 27 مرداد آغاز و تا 25 شهریور ادامه دارد، 75 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی زائران را از استان به سمت مرز مهران جابجا خواهند کرد، گفت: تاکنون 2 هزارو 257 زائر در قالب 69 سفر از استان به سمت مرز مهران جابجا شدند.

کد خبر 1621512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha