پیوند بین مسجد و شهادت یک پیوند تاریخی و دینی عمیق است

حجت‌الاسلام موسوی، پیوند بین مسجد و شهادت را یک پیوند تاریخی و دینی عمیق دانست و گفت: مسجد و شهادت از ارکان اساسی اسلام و انقلاب و مایه خیر و برکت فراوان برای تمدن اسلامی و همچنین جامعه و کشور ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید میثم موسوی، در همایش مسجد و یادواره شهدای امنیت ایذه، پیوند بین مسجد و شهادت را یک پیوند تاریخی و دینی عمیق دانست و اظهار کرد: مسجد و شهادت از ارکان اساسی اسلام و انقلاب و مایه خیر و برکت فراوان برای تمدن اسلامی و همچنین جامعه و کشور ما هستند.

امام جمعه ایذه، افزود: مسجد مکانی انسان‌ساز در جهت تربیت نسل جوان و متدینی است که آرمان و آمالشان شهادت و برای دفاع از ارزش‌های اسلام، قرآن و انقلاب با جان و نفس خود به میدان می‌آیند و امنیت مردم، جامعه و کشور مدیون رشادت‌ها و جانفشانی‌های همین جوان‌هایی است که در مساجد رشد کردند و تربیت شدند.

وی با بیان اینکه  مسجد باید پایگاهی برای همه خوبی‌ها باشد اذعان کرد: متولیان مساجد باید تلاش کنند تا مساجد محلی امن برای عبادت و پرستش خداوند سبحان باشند و نقش محوری و تربیتی مساجد در جامعه تقویت و بیشتر شود.

در پایان این مراسم که از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایذه بود، از خانواده شهدا، فعالان مسجد و همچنین برگزیدگان جشنواره سراسری مالک اشتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1621531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha