زیرساخت های لازم برای گسترش حوزه تئاتر در سراسر کشور فراهم شود

نظری با اشاره به اهمیت هنرهای نمایشی، گفت: زیرساخت های لازم برای گسترش حوزه تئاتر در سراسر کشور فراهم شود.

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور امروز (۲ شهریور) با حضور در شهرستان زرندیه از سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری مامونیه بازدید کرد.

این مقام مسئول به اهمیت فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای گسترش حوزه تئاتر در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: هنر تئاتر هنری ارزشمند با تاثیر گذاری بالا است و باید به آن توجه ویژه شود.

وی درخصوص هنر تئاتر و لزوم وجود زیرساختها از جمله سالن های نمایش نیز گفت: باید با همدلی و همراهی مسئولان در همه نقاط کشور زیرساخت های لازم را برای فعالیت هر چه بیشتر گروه های نمایشی فراهم کنیم.

در ادامه این بازدید، احمد جوانمرد نیز به ارایه گزارشی از فعالیت های گروه های نمایشی شهرستان پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد 30 گروه تئاتر و تعزیه فعال در شهرستان زرندیه فعالیت می کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه افزود: هنر اصیل و فاخر تئاتر همواره به دنبال ایجاد بستری مناسب به منظور رشد و ارتقای اندیشه های پاک و انسانی بوده و از هنرهای قدیمی و پرطرفداری است که دارای ویژگی‌هایی از جمله ارتباط مستقیم هنرمند با مخاطب بوده و می‌تواند در انتقال مفاهیم و ارزش‌های انسانی بسیار اثرگذار باشد.


وی با بیان اینکه نمایش از دیرباز مورد توجه عموم مردم بوده و هنرمندان این عرصه ارزشمند توانسته‌اند با دریافت  نیازهای فکری و روحی مخاطبان و با تلاش و کوشش هنرمندانه در جذب علاقه مندان این هنر برای گسترش فرهنگ کشور عزیزمان قدمهای موثری بردارند، ادامه داد: اکنون نیز به مدد و کوشش هنرمندان این هنر اثرگذار، علی رغم سختی ها ومشکلات گذشته و شیوع بیماری منحوس کرونا،   محکم و استوار به حرکت خود ادامه داده و با پشتوانه فکری بزرگان ونشاط و نیروی سرشار جوانان در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی ثابت قدم مانده اند.

دکتر نظری مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در ادامه سفر خود به شهرستان زرندیه به همراه احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهندس مهری فرماندار و مهندس حسینی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان زرندیه نیز دیدار و در خصوص رفع موانع و مشکلات سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری مامونیه گفتگو کردند.

گفتنی است نظری در ادامه در محل برگزاری هفتمین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه حضور یافته و از اجراهای شب پنجم این سوگواره شامل اجرای گروههای تعزیه امیرآباد و خورشید آباد زرندیه دیدن کرد.

کد خبر 1621544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha