۱۱۲ پروژه برق رسانی در استان مرکزی افتتاح شد

همزمان با دومین روز از هفته دولت و با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی عملیات اجرایی و افتتاح۱۱۲ طرح برق رسانی در استان مرکزی با اعتباری بالغ بر 297 میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سید احسان خاندوزی امروز جمعه (۳ شهریور) در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در آیین عملیات اجرایی و افتتاح ۱۱۲ طرح برقرسانی این استان در اراک، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطران شهیدان، گفت: پروژه‌های برق رسانی به عنوان زیرساخت برای پیشرفت، توسعه و تعالی کشور است چرا که تامین پایدار برق از اهمیت ویژه برخوردار است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه این بخش بیش از همه در خدمت تولید است و بخش‌های تولیدی باید در پایداری تامین برق مشارکت کنند، اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته بیشتر به سمت مصرف بوده است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه سهم تلفات حوزه برق بالاتر از نرم متعارف است، ادامه داد: اگر در مدیریت تلفات و مصرف اقدامات جدی صورت گیرد با هین میزان عرضه و تولید می‌توان بهره‌وری بیشتری داشت و سهم پایدار در کشور افزایش یابد.

فرزاد مخلص‌الائمه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت های گسترده شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: شرکت توزیع برق در افتتاح طرح‌های دولت و بویژه برقرسانی به ابر پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) خوش درخشیده است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه این طرح از دغدغه‌های جدی مجموعه اجرایی این طرح بود، ادامه داد: ظرف ۴۸ ساعت یکی از کم‌نظیرترین عملیات‌ها با ۲۵ دستگاه برای ۹ کیلومتر کابل‌گذاری برق بیمارستان انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتقال آب به شهرستان تفرش، اقدام برجسته دیگر است که در مرحله اقدام است، بیان کرد:انتقال آب به شهرستان تفرش در زمانی که با تنش آبی مواجه ایم از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و حجم بالای جمعیت این شهرستان مشکلاتی را برای تامین آب شرب ایجاد کرده بود که بحمدالله و با تلاش نیروهای متخصص محقق شد.

این مقام ارشد استان با بیان اینکه در فاصله ۶۰ کیلومتری در دل کوهستان، منبع آب، ایستگاه تامین آب و خط انتقال آب تامین شد، افزود: مشکل برق این شهرستان برطرف شد و ۶۳ کیلومتر عملیات انتقال برق انجام شد.

کد خبر 1621592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha