کشور و دولت در حال پیشرفت و تعویض ریل اقتصادی و فرهنگی است

امام جمعه شهر پاتاوه ضمن تاکید بر اینکه کشور و دولت در حال پیشرفت و تعویض ریل اقتصادی و فرهنگی است، گفت: دولت انقلابی شبانه روز درحال کار و تلاش در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (3 شهریور ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با بیان سخنی از امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: تقوا و پیروزی واقعی حضرت امام حسین (ع) در طول تاریخ است.

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: امام حسن مجتبی (ع) فرمودند:«زیرک ترین زیرک‌ها، فرد با تقوا است و احمق‌ترین احمق‌ها، شخص فاجر و فاسق است».«الحیات،ج۱،ص۲۰۳» .

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) می دانست که بعد از شهادت دنیای آن روز را از تبلیغات بر ضد او، پر خواهند کرد، بیان کرد: آن حضرت (ع) کسی نبود که زمان و دشمن را نشناسد.امام زمان علیه السلام، یعنی جلوتر از زمان، امام معصوم، انسان کامل فرا زمان و فرامکان است و همیشه زنده و شاهد بر زمانه است.

حجت الاسلام سیادت افزود:امام حسین (ع) در عین حال این ایمان و امید را داشت که همین حرکت مظلومانه و غریبانه او دشمن را هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت شکست خواهد داد و همین طور هم شد.

خطیب جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه کشته شدن و شهادت شکست خوردن نیست، بلکه نرسیدن به اهداف، شکست است، ادامه داد:آن حضرت، یاران باوفا و اهل بیتش (ع)به همه اهداف خود رسیدند و دشمنان به هیچ کدام از اهداف شوم خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت، قیام، شهادت و اسارت اهل بیت (ع) نظام ظالمانه و فاسد بنی امیه را متزلزل کرد، افزود: به فاصله سه الی چهار سال سلسله ابی سفیان ملعون به کلی برافتاد و از بین رفت.

حجت الاسلام سیادت ضمن تاکید بر اینکه امام حسین(ع) در بلندمدت هم پیروز شد، گفت: اگر به تاریخ اسلام نگاه کنیم می بینیم که دین اسلام در دنیا رشد کرد، اسلام ریشه دار شد و بعد از گذشت قرن‌ها، امروز، پرچم اسلام بر فراز بلندترین بام‌های دنیا در اهتزاز بوده و بیداری مسلمانان، همه انقلاب‌های اسلامی و غیر اسلامی همه مدیون قیام آن حضرت( ع) هستند.

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به سالگرد اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان در گذشته در زمان پادشاهان ظالم و فاسد ایران به اشغال بخش هایی از ایران اشاره کرد و گفت: جدایی مردم و عدم اعتماد آنها به حکومت، ضعیف بودن ارتش ایران و ضعف معنویت باعث شد به راحتی ایران را کشورهای اروپایی اشغال کردند و بعد از اشغال، کشور پهناور و متمدن ایران را بین خود مثل گوشت قربانی، تقسیم می‌کردند.

وی تاکید کرد: تنها زمانی که مردم با حکومت جمهوری اسلامی، به برکت امامین انقلاب و خون شهدای هشت سال دفاع مقدس در مقابل همه استکبار جهانی، مقاومت کردیم و پیروز شدیم و حتی یک وجب از خاک این کشور و ارزش‌های انقلابی را با دشمنان اسلام معامله نکردیم.

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه به سخنان رهبری معظم انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه اشاره و اظهار کرد: «بشارتی بزرگ، نزدیک قله‌ایم، انقلاب اسلامی، ذاتاً و ماهیتاً بشارت و بشارت آفرین است. به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، ما این سرا بالایی، این شیب تند را عبور کرده‌ایم، به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، نباید خسته بشویم، روز ناامید شدن نیست».

امام جمعه شهر پاتاوه به دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره کرد و افزود: « امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است. بر خلاف نظام‌های طاغوتی که زرسالار، زورسالار و تزویر سالارند، نظام الهی، ایمان سالار، تقوا سالار و صداقت سالار است و این سه مولفه نورانی، یعنی (ایمان، تقوا و صدق)، مواد اصلی تحقق امید و وعده‌های صادق و بشارت‌های الهی است. به حول و قوه الهی نابودی تمدن منحط آمریکایی و زوال اسرائیل را همه شما خواهید دید».

وی در بخش فراز دیگری از خطبه دوم نماز جمعه، خاطرنشان کرد: بایدها و نبایدها در کنگره عظیم و باشکوه اربعین امام حسین(ع) راهپیمایی باشکوه ده‌ها میلیونی زائرین اربعین، پدیده بسیار بابرکتی است.

حجت الاسلام سیادت ضمن تاکید بر اینکه باید تبلیغ احکام دین اسلام، ترویج شعارهای مهم نهضت عاشورا و عزاداری با شور، شعور و معرفت باشد، ادامه داد: معرفی حکومت جهانی امام مهدی (عج)، افشاگری از یزیدهای زمانه و عمل به ادامه راه حسین های زمان باید باشد.

امام جمعه شهر پاتاوه در فراز پایانی خطبه سیاسی با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 توسط منافقین کوردل، آغاز هفته دولت و روز مبارزه با تروریسم به سخنان امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: بنده حدود یک سالی است در مورد روند جدید اقتصادی کشور نکاتی را بیان می‌کنم، عده‌ای ما را متهم به خوش خیالی و عده‌ای هم متهم به ماست مالی و طرفداری از دولت می‌کنند، در حالی که هیچ کدام از آنها صحیح نیست.

وی ضمن تاکید بر اینکه کشور و دولت در حال پیشرفت و تعویض ریل اقتصادی و فرهنگی است، بیان کرد: باید به دولت اجازه داد تا از پس مشکلات بر بیاید، دولت انقلابی شبانه روز درحال کار و تلاش در کشور بوده و به حول و قوه الهی با همکاری مردم، دولت در همه عرصه‌ها به ویژه اقتصاد پیروز خواهیم شد.

کد خبر 1621607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha