تردد زائران در مرز باشماق توسعه اقتصادی و مرزی را برای کردستان بدنبال دارد

زارعی‌کوشا گفت: استاندار کردستان با اشاره به اهمیت اربعین بیان کرد: همه ما باید تلاش‌مان را برای میزبانی مردم در باشماق انجام دهیم چرا که در توسعه اقتصادی و توسعه مرز می‌تواند برای استان دستاورد خوبی بدنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت پروژه‌هایی در بخش دولتی و خصوصی برای بهره‌برداری آماده شده‌اند که در این هفته افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی بیان کرد: ۳۱۶ پروژه با پنج هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان در استان کردستان در هفته دولت افتتاح می‌شود و برخی پروژه‌ها شاید به دلیل ازدیاد تعداد پروژه‌ها در هفته بعد افتتاح شوند.

استاندار کردستان بیان کرد: پروژه‌های آماده بهره‌برداری در اختیار مردم قرار می‌گیرد و منتظر مراسم بهره‌برداری نخواهد ماند.

کلنگ‌زنی ۲۳ پروژه در کردستان طی هفته دولت


زارعی‌کوشا با بیان اینکه در هفته دولت ۲۳ پروژه با ۷۵۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: پروژه پتروشیمی با تولید پلی اتلین نیز تجهیز کارگاه شده و سعی براین است مراسم افتتاح آن در آینده نزدیک برگزار شود.

وی عنوان کرد: پروژه‌های ارشاد اسلامی، نوسازی مدارس، دانشگاه علوم پزشکی، دهیاری‌ها، جهاد کشاورزی، آبفا، توزیع برق، مخابرات، شهرداری‌ها، شرکت شهرک‌ها، کمیته امداد و صمت در این ایام افتتاح می‌شوند.

استاندار کردستان اضافه کرد: در دولت سیزدهم رویکرد غالب، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است تا نماد ناکارآمدی را از صحنه مدیریت کشور برطرف کنیم و در کردستان نیز پروژه‌هایی وجود دارد که بیش از دو دهه از زمان کلنگ‌زنی آنها گذشته و امیدواریم بخش عمده‌ای از آنها را تا پایان سال بهره‌برداری کنیم.

تردد زائران در مرز باشماق توسعه اقتصادی و مرزی را برای کردستان بدنبال دارد

وی اضافه کرد: سفر استانی رئیس جمهور به کردستان کمک زیادی به تکمیل پروژه‌های استان کرده بطوریکه در این سفر  چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص برای پروژه‌های مصوب صادر شده است.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: توجه دولت به کردستان ضرورت دارد و باید مجموعه مدیران کشور و دولت را نسبت به مسائل استان حساس کنیم تا بتوانیم به جهش در شاخص‌های توسعه استان کمک کنیم و در این راستا تردد مسئولان کشوری به استان اهمیت دارد.

اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق


استاندار کردستان به طرح ساماندهی مرز باشماق پرداخت و گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در سال ۱۳۹۹ اختصاص یافت که رقم ناچیزی بود و ۲۰۰ میلیارد تومان از طرف وزارت راه برای ساماندهی مرز باشماق واریز شده است.

زارعی‌کوشا اعلام کرد: برای رفع مسائل مدیریتی مرز باشماق توسط گمرکات و راه و شهرسازی جلساتی برگزار شد و به تفاهماتی رسیدیم و بزودی تفاهمنامه‌ای هم منعقد خواهد شد و مرز باشماق در حوزه ساماندهی پایانه مرزی پایلوت کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: رتبه بودجه استان از ۲۴ به ۱۰ ارتقا یافت و سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه استانی ما است که بیانگر توجه دولت به استان کردستان است.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت اربعین بیان کرد: همه ما باید تلاش‌مان را برای میزبانی مردم در باشماق انجام دهیم چرا که در توسعه اقتصادی و توسعه مرز می‌تواند برای استان دستاورد خوبی بدنبال داشته باشد.

زارعی‌کوشا با اشاره به سامانه نظارت بر انتصابات و اطلاعات مدیران استان کردستان تصریح کرد: اطلاعات شفاف پیرامون مجموعه مدیران استان و انتصابات در این سامانه ارائه می‌شود و دو هزار و ۱۹۰ مدیر شاغل در ادارات استان فعالیت دارند که یک‌هزار و ۷۹۷ مدیر استان بومی است.

کد خبر 1621642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha