لزوم نگاه مسجد به اسناد تحولی مراکز فرهنگی تربیتی

حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه سناد تحولی با گره خوردن با مسجد، می تواند موفق شود، گفت: نیروی انسانی کارآمد و وظیفه شناس و تاثیر گذار بر مردم، در مسجد ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در آئین گرامی داشت هفته جهانی مسجد که امروز در مصلی شهرستان گلپایگان برگزار شد، گفت: هدف از نامگذاری روز جهانی مساجد را بیان نقش مسجد و اقدامات استعماری مانند اقدامات و فعالیت‌های صهیونیست‌ها صهیونیست ها در مبارزه با مساجد و آتش زدن مسجد الاقصی است.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به مباحث سند تحول در آموزش و پرورشی، سند تحول فرهنگی تربیتی، سند تحول قوه قضائیه و غیره در سال‌های اخیر، بیان کرد: مدیریت مسجد نیز، نیاز به تحول دارد و در واقع به نتیجه رسیدن تحول در مسائل اجتماعی، تربیتی و آموزشی و غیره که با سبک زندگی ایرانیان نیز تطابق دارد، باید در مسجد به آن نگاه شود.

وی با تاکید بر اینکه اسناد تحولی با گره خوردن با مسجد، می تواند موفق شود، افزود: نیروی انسانی کارآمد و وظیفه شناس و تاثیر گذار بر مردم، در مسجد ساخته می شود و آموزش و پرورشی موفق است که نیروهایش برخاسته از مسجد باشد و حتی اقتصاد صحیح در مسجد شکل می گیرد.

حجت الاسلام کرامتی جذب جوانان و نوجوانان به مسجد را از اولویت های مسجد خواند و تاکید کرد: اگر هیات امنای مسجد، نگاه فرهنگی و دینی داشته باشند، مسجد تبدیل به کانون متمرکز محله و فعال اجتماعی می شود و مدیریت درست وکارآمد در مسجد که با تعامل امام جماعت و هیات امنا شکل می گیرد.

 امام جمعه گلپایگان با توصیه به این مورد که جلسات هیات امنای مسجد با محوریت روحانی مسجد و با پرهیز از خودکامگی باشد، بیان کرد: نسل جوان و نوجوان توجه شود و راه های موفق جذب آنها، توسط دیگران پیموده شود و شورای محل با محوریت مسجد شکل بگیرد تا مسجد کانون تحول شود./

کد خبر 1621648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha