حضور جوان، مسجد را آباد می کند

حجت الاسلام شکی با بیان اینکه آبادانی مسجد با حضور جوان و نوجوان در آن امکان پذیر است، گفت: جوان تشنه ارتباط گیری با شبکه مذهبی است و وضعیت نامناسب امروزی، نتیجه کم کاری ها در این باره است و باید زمینه سازی برای حضور جوان در مسجد فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام علیرضا  شکی امروز  در همایش گرامیداشت هفته مسجد با یاد آوری اینکه مساجد در صدر اسلام سنگر بودندو عامل حرکت عبادی اسلام و حرکت تبلیغی معارف اسلام بودند، گفت: انقلاب اسلامی در همان مسیر صدر اسلام به توسعه این سنگرها و مساجد در سطح جهان اسلام همت کرد به طوری که در برخی کشورهای اروپایی، مساجد بعد از انقلاب اسلامی توسعه یافتند

. مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان گلپایگان با بیان اینکه مساجد زمانی نقش سنگر بودن و ترویج معارف اسلامی را دارند که آباد باشند، تبیین کرد: کسانی می توانند مساجد را آباد کنند، بنا به آیات قران، که نماز را اقامه یا برپاکنند و آن را در واقع برجسته نمایند و مساجد محل ترویج مبانی درست اقتصادی است که کاری جهادی نیاز دارد

. وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر تبلیغ به عنوان یک امر اولویت دار برای ائمه جماعت و روحانیون، ادامه داد: جوان و نوجوان اولویت مباحث تبلیغی است و مساجد زمانی آباد می شود که از جوان و نوجوان پر باشد و اگر مسجدی از جوان، خالی است، آن مسجد آباد نیست و برای گرامی داشت روز مسجد، چنین آسیب هایی باید برطرف شود.

 حجت الاسلام شکی از برپایی یک دوره کلاس برای مدارس شهرستان گلپایگان با عنوان (شجره طیبه قرآنی) ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول و ابتدایی خبر داد و تشریح کرد: بیش از ۱۵۰ دانش آموز در سطح شهرستان و در سه گروه، در این برنامه نشاط آور، تفریحی و ایمانی حضور داشتند و بسیاری از خانواده ها و جوانان با اظهار بی اطلاعی از برنامه، خواستار تشکیل بیشتر این کلاس ها شدند.

 مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه برگزاری دوره شجره طیبه قرآنی در شهرستان گلپایگان نشان داد که جوان و نوجوان بیش از آنچه تصور می شود به روحانیت، مساجد و معارف اسلامی علاقه مند است، تاکید کرد: کار تبلیغ برای جوان و نوجوان بسیار موثر است و جوان تشنه ارتباط گیری با شبکه مذهبی است و وضعیت نامناسب امروزی، نتیجه کم کاری ها در این باره است و باید زمینه سازی برای حضور جوان در مسجد فراهم شود.

حضور جوان، مسجد را آباد می کند

به دنبال تحقق محله اسلامی 

در ادامه سید عباس میر کریمی با یادآوری اینکه دشمن از هر فضای حقیقی و مجازی استفاده می کند تا جوان را از مساجد، روحانیت و ستون دین متنفر کند، گفت: دشمن تلاش می کند که جوانان در مجالس مذهبی حضور پیدا نکند و برنامه های مانند شاهچراغ را تدارک دیده بود ولی پیش از انجام دادن آن، به صورت گسترده شناسایی شدند

. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گلپایگان ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و کوچک کردن دستاوردها و بزرگ نمایی نقصان ها را با هدف فراموشی و رها کردن هویت ها توصیف کرد و ادامه داد: ترویج فساد و فحشا در جامعه و فضای مجازی و پراکندن آن در فضای حقیقی، دامن زدن به اختلافات در جامعه حتی در میان مساجد و هیات های مذهبی را از دیگر فعالیت های دشمن است.

وی به برپایی نمایشگاه همکاری ارکان مسجد یعنی بسیج، ائمه جماعت، هیات امنای مساجد وهیات های مذهبی اشاره کرد و افزود: هدف تحقق محله اسلامی با تلاش ارکان مسجد با مدیریت امام جماعت است تا بتوانند مشکلات اجتماعی راشناسایی، پیگیری، مطالبه و حل کرد و آسیب های اجتماعی را کاهش داد و سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی محل را افزایش داد.

حضور جوان، مسجد را آباد می کند

اجرای طرح پزشک خانواده در  شهرستان گلپایگان به زودی

در ادامه  علی اصغر صبوحی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در ۵۹ شهرستان کشور به صورت آزمایشی، به زودی آغاز می شود، گفت: شهرستان های گلپایگان و خوانسار در استان اصفهان برای شروع این طرح پیشنهاد شده است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان، زیر ساخت اولیه این طرح را داشتن پرونده سلامت بیان کرد و افزود: پزشک خانواده در سطح اول، کلیه مراقبت ها و موارد تحت درمان بیماران را زیر نظر دارد و اگر نیاز بود به متخصص ارجاع می دهد و استفاده از دفترچه بیمه در کانال نظام ارجاع صورت می گیرد و در غیر این صورت هزینه ها به صورت آزاد حساب می شود.

 وی شناسایی بیش از ۹ هزار نفر تحت عنوان بیماری فشارخون، و حدود ۵ هزار نفر انواع دیابت از طریق تشکیل پرونده سلامت و انجام گرفتن انواع مراقبت ها از پیش از بارداری تا سالمندی را از خدمات شبکه بهداشت و درمان و از مزایای داشتن پرونده الکترونیک برشمرد و خواستار همکاری خانواده ها برای تکمیل پرونده های سلامت با هدف اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در آینده نزدیک شد.

حضور جوان، مسجد را آباد می کند

به گزارش شبستان، در حاشیه این همایش، نمایشگاه فعالیت های مساجد موفق شهرستان گلپایگان به نمایش در آمد و از امامان جماعت و هیات های امنای مساجد ملا حسین شهرگوگد، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خیابان اردیبهشت گلپایگان، مسجد مسکن نورالزهرا (س) محله مسکن مهر، مسجد جامع روستای شرکت زراعی تقدیر شد.

کد خبر 1621653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha