نیازمند تبیین ابعاد مختلف پدیده عظیم اربعین هستیم

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بر لزوم اهتمام همه جانبه به منظور تبیین ابعاد مختلف پدیده عظیم اربعین حسینی تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رهدار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که به لطف الهی در سال های اخیر، پیاده روی اربعین حسینی ، عظمت و جلوه بسیار پررنگ تری نسبت به قبل پیدا کرده است، اظهار داشت: پیاده روی اربعین یکی از بهترین مناسک های مذهبی جامعه و فرهنگ ماست که تجلی وحدت و انسجام حول محور محبت نسبت به سیدالشهدا(ع) است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در بررسی پدیده عظیم اربعین این است که بدانیم دال مرکزی این رویداد تاریخی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و لذا منحصر به شیعه و حتی جامعه اسلامی نیست، بلکه تکریم بزرگمردی است که در مسیر اقامه حق و برقراری عدالت و تحقق کرامت انسانی قیام کرد و برای همیشه تاریخ، جاودانه شد.

مدیرعامل مؤسسه مطالعات اسلامی فتوح اندیشه همچنین گفت: این که افراد از سراسر جهان به خصوص کشورهایی چون ایران و پاکستان و افغانستان و ترکیه و ... با وجود شرایط سخت آب و هوایی خود را به عراق می رسانند و میلیون ها عراقی نیز در این حرکت عظیم شرکت می کنند، این در درون خودش حاوی پیام مهمی است که به تعبیر مقام معظم رهبری، اربعین آغاز مغناطیس حسینی است.

وی بیان داشت: ما هر چقدر که می توانیم باید از منظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه ای به تبیین ابعاد مختلف پدیده اربعین بپردازیم و در نشست ها و محفل های فکری و فرهنگی این مهم را استمرار ببخشیم.

کد خبر 1621665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha