اربعین بدون «پیام الاقصی» کامل نمی شود

دومین دوره همایش «نداء الاقصی» به دعوت دارالفتوای عراق و آستان مقدس امام حسین(ع) همزمان با اربعین حسینی در حرم امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاخبار لبنان، همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی، همایش «نداء الاقصی» برای دومین سال متوالی و پس از کسب موفقیت بزرگ در برگزاری اولین دوره خود، این بار با عنوان « ابعاد جهان شخصیت تبلیغی ومسئله انسانی» به دعوت دارالفتوای عراق و آستان مقدس امام حسین و کمیته «حق بازگشت» از پنجم تا هفتم شهریور 1402 مطابق با 27 تا 29 آگوست 2023 میلادی در حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی برگزار خواهد شد.

در این همایش 250 شخصیت علمی، فکری و فرهنگی از 65 کشور جهان از جمله تعدادی از مفتی‌های کشورهای اسلامی در آسیا و آفریقا و شخصیت‌های مبارز بین المللی و ده‌ها اسیر فلسطینی آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی و شخصیت‌های عراقی شرکت می کنند.

اما در مراسم افتتاحیه این همایش قرار است «شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی و «عطاالله حنّا» اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس در قدس اشغالی به طور آنلاین از قدس اشغالی شرکت خواهند کرد.

برگزاری این همایش با سالروز اربعین امام حسین(ع) به خاطر مسئله فلسطین و حقانیت آن همزمان شده است، این همزمانی به پوشش خبری هرچه بیشتر این همایش کمک می کند.

کمیته برگزارکننده این همایش از اربعین حسینی که ده‎‌ها میلیون نفر از سراسر جهان به شهر کربلا می آیند، استفاده می کند. زیرا مناسبت اربعین که همزمان با این همایش است، فرصتی برای گشودن افق‌های گفتگو و ارتباط بین آزادگان جهان به منظور خدمت به مسئله فلسطین و مسایل امت اسلامی را می دهد.

عبدالمالک سکریه، دبیر کمپین جهانی بازگشت به فلسطین، گفت: دشمن به ضعف امت کاملا آگاه است. گسترش فتنه‌ها و ایجاد تفرقه بین ملت‌ها تضمین کننده هیمنه کامل دشمن بر منطقه است.

سکریه افزود: این وظیفه ماست که نقاط قدرت را تقویت کنیم و بین اقشار مختلف ملت‌های عرب و اسلامی نزدیکی ایجاد کنیم تا متحد شویم و این هدف اصلی همایش است.

سکریه به الاخبار گفت: این پیام به همه آزادگان جهان داده می شود که فلسطین و امام حسین(ع) جدایی ناپذیرند، جهان آزاد باید حقیقت آنچه در کربلا گذشت و آنچه امروز در فلسطین می گذرد، را بداند. این یکی از راه‌های شکست باطل برای رسیدن به جهانی عادلانه‌تر، امن‌تر و انسانی‌تر است.

کد خبر 1621719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha