3 میلیارد تومان اعتبار برای مساجد نهبندان اختصاص یافت

ایروانی گفت: بیش از 3 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد نهنبدان اختصاص داده ایم چراکه معتقدیم اگر مسجد تقویت شود مسائل و مشلات رفع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی امروز (4 شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت روز نهبندان اظهار کرد: یکی از برکاتی که سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان جنوبی به ویژه نهبندان داشت، توجه مسئولان به استقرار عدالت در مقوله فقر و محرومیت و ابعاد زیر ساختی و فرهنگی بود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه منطقه نهبندان را رهبری منطقه خوب به لحاظ نیروی انسانی معرفی می کنند، افزود: شهرستان نهبندان 177 شهید تقدیم نظام کرده است و هشت سردار شهید و اولین مدافع حرم متعلق به این شهرستان است.

وی تصریح کرد: مقرر بود 60 میلیارد تومان برای طرح توسعه نهبندان به مدت 10 سال به دستور مقام معظم رهبری مصوب و اجرا ‎شود که متاسفانه دولت های گذشته به این طرح به صورت جدی توجه نکردند، اما در دولت سیزدهم با پیگیری های استاندار و نمایندگان این طرح مجدد مصوب و اعتبار گرفت.

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت نهبندان در روستاها زندگی می کنند، افزود: توزیع عادلانه خدمت را در روستاها گسترش دادیم، نهبندان؛ 850 قنات و چشمه دارد که اولویت نخست جهاد کشاورزی مرمت قنوات است و در نزدیک شهرستان قناتی داریم که 60 لیتر بر ثانیه آب دارد که ظرفیت خدادادی است که حتی ظرفیت آن را دو چندان کرده اند.

فرماندار نهبندان با اشاره به وسعت 26 هزار کیلومتری شهرستان، گفت: ارتباطات به سختی انجام می شود اما حوزه ارتباطات در شهرستان 200 کیلومتر فیبر نوری را اجرا می‎کند.

وی اضافه کرد: نهبندان؛ از جنوب به سیستان، از غرب به کرمان و از شمال به مرکز استان خراسان جنوبی ارتباط دارد که در حوزه جاده و ارتباطات تلفنی و اینترنتی یک شاهرگ ارتباطی شده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه سرمایه گذراری های متعددی در حوزه فراوری در نهبندان شاهدیم، افزود: جذب سرمایه گذاری تنها در حوزه فرآوری است، این شهرستان 25 ماده معدنی دارد که مثال زدنی است.

ایروانی افزود: برای جذب سرمایه گذار، پست 400 کیلوولت نهبندان به صورت مشارکتی با بخش خصوصی ایجاد شد که سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان ظرفیتی برای نهبندان است، گفت: انتقال خط گاز از زابل به نهبندان و عبور خط راه آهن از این شهرستان از جمله اقداماتی است که در حال انجام است لذا نهبندان، دروازه توسعه زیرساخت های استان خواهد بود.

فرماندار نهبندان گفت: در سطح شهرستان تمام دهگردشی ها، بر پایه مسجد انجام می‎شود و اولین مطالبه گر هیئت امنای مساجد هستند.

ایروانی افزود: اینکه بیش از 3 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد اختصاص داده ایم چراکه معتقدیم اگر مسجد تقویت شود مسائل و مشلات رفع می شود.

وی گفت: در دو سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار به نهبندان تخصیص اعتبار واقعی داشته اما با توجه به نوع محرومیت و وسعت این حجم اعتبار قابل لمس نیست.

کد خبر 1621720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha