جهاد با مال بر جهاد با جان الویت دارد

آیت الله فلاحتی در ادامه پرداخت زکات، خمـس، فـی، زکـات فطـر، انفـال و... را از مهمترین منابع مالی برای یک حکومت و دولت اسلامی برشمرد که مورد تاکید اسلام است و گفت: در اسلام جهاد با مال بر جهاد با جان الویت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار با مدیر، معاونان و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان به مناسبت هفته ترویج فرهنگ مالیاتی در تشریح احکام اخذ مالیات در دین مبین اسلام اظهار کرد: در اسلام جهاد با مال بر جهاد با جان الویت دارد.

وی با بیان اینکه احکام زیادی درباره مال در اسلام وجود دارد به مهمترین اهداف اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: تخصیص بهینه منابع، توزیع عادلانـه درآمـد، رشـد اقتصـادی، گسـترش اشتغال، ثبات اقتصادی و نیز بهبود تجارت بین الملل و تراز پرداخت ها در اسلام مورد تاکید است.

آیت الله فلاحتی افزود: مالیات می تواند به عنوان یک ابزار به دولت در جهت نیل به این اهداف، کمک کند.  

وی تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و اخذ صحیح مالیات، زمینه رضایتمندی مردم فراهم شود ازین رو، وجود نظام مالیاتی مطلوب، منجر به تقویت مبانی دولت های مردم سالار و مسئولان پاسخگو خواهد شد.

آیت الله فلاحتی در ادامه پرداخت زکات، خمـس، فـی، زکـات فطـر، انفـال و... را از مهمترین منابع مالی برای یک حکومت و دولت اسلامی برشمرد که مورد تاکید اسلام است.  

وی همچنین یکی از عوامل موفقیت امور مالیاتی در استان گیلان را تبیین و شفاف سازی دانست و ادامه داد: شیوه های اخذ مالیات و میزان تاثیرگذاری آن در حل مشکلات و نارسایی های کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه باید روی مسئله مالیات فرهنگ سازی انجام شود خواستار بر خورد جدی با افرادی شد که در پرداخت مالیات قانون گریز هستند.  

وی با اشاره به اینکه در اخذ مالیات باید به میزان کسب درآمد و افزایش درآمد افراد دقت شود، اذعان کرد: همه طبقات جامعه باید در پرداخت مالیات یکسان باشند ولی مالیات شرکت های بزرگ با درآمد های بالا با مالیات کاسبان بازار می بایست دارای تفاوت باشد.

کد خبر 1772304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha