۵۵ درصد زائران از مرز مهران به کربلا می روند

وزیر بهداشت با اشاره به تدابیر خوب دولت برای سفر اربعین، گفت: ۵۵ درصد زائران از مرز مهران و ۲۵ درصد از مرز شلمچه راهی کربلای معلی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ظهر امروز (4 شهریور ماه) در سفری ناگهانی وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد و مورد استقبال مهدوی روشنفکر ، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی، امنیتی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

بنابراین گزارش، سفر بهرام عین‌اللهی به مناسبت هفته دولت و به نمایندگی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی به کهگیلویه و بویراحمد صورت پذیرفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به این استان در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته دولت، گفت: وزراء به نمایندگی از هیئت دولت به استان‌های مختلف سفر می‌کنند و ضمن بررسی مشکلات، پروژه‌های هفته دولت را افتتاح خواهند کرد.

بهرام عین‌اللهی با اشاره به تدابیر خوب دولت برای سفر اربعین، گفت: ۵۵ درصد زائران از مرز مهران و ۲۵ درصد از مرز شلمچه راهی کربلای معلی می‌شوند.

وی افزود: حوزه بهداشت و درمان با راه‌اندازی دو بیمارستان مجهز در این دو پایانه خدمات خوبی به زائران ارائه می‌دهد.

عین اللهی ادامه داد: بیمارستان مهران ظرف ۹ ماه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۱۵۰ تخت افتتاح و به زائران کربلا خدمت‌رسانی می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: هم‌چنین ۳۷۰ آمبولانس و ۵۸ اتوبوس آمبولانس با هزار نفر همکاران وزارت بهداشت از جمله ۱۲۰ پزشک متخصص و عمومی با امکانات خوب وارد پایانه‌های مرزی شده‌اند و کار خدمت‌رسانی به زائران را انجام می‌دهند.

وی با توجه به احتمال گرمازدگی گفت: زائران در ساعاتی که اوج گرما زیاد است راهپیمایی نکنند که گرمازده نشوند.

عین اللهی با بیان اینکه سال گذشته در بهمئی قول افتتاح بیمارستان آن منطقه را دادیم، گفت: این بیمارستان طی سفر هیئت دولت به این استان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و امروز چندین پروژه در همان مرکز از جمله رادیوتراپی را افتتاح خواهیم کرد.

کد خبر 1621791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha