اجرای طرح « هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در ۴۵ کانون فرهنگی هنری ایلام

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام از اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در ۴۵ کانون فرهنگی هنری خبر داد و گفت: مساجد همواره نیازمند حمایت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ارتباط نزدیکی با فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند، به گونه‌ای که بخشی از خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شوند؛ چرا که کانون‌های مساجد در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و دینی نقش بسیاری ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ کانون فرهنگی و هنری با قریب ۲۹ هزار عضو در مساجد استان فعالیت دارند؛ افزود: بیش از یک هزار مسجد، حسینیه و تکیه در سطح استان وجود دارند که همواره با انجام فعالیت های آموزشی، دینی و مذهبی همچون برگزاری کلاس های آموزشی، برگزاری مراسمات مذهبی و جشن ها، کمک به مستمندان و.... کمک شایانی در زمینه رفع آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگی می‌کنند.

مدیر ستاد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: اجرای طرح اوقات مسجد کانون نشاط، طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در ۴۵کانون فرهنگی هنری، تاسیس کانون های فرهنگی هنری ویژه خواهران، طرح طلایه داران شکوه ایران زمین، فعالیت های گسترده فرهنگی و قرآنی و برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی از دیگر برنامه اجرایی این ستاد بوده است.

چراغی پور در پایان گفت: انجام فعالیت‌های متعدد در مساجد همواره نیازمند حمایت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ زیرا این دو مجموعه ارتباط بالایی با هم داشته و همواره در تعامل با یک دیگر هستند.

کد خبر 1780280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha