برنامه میزبانی بچه‌های مسجد از زائران پاکستانی اربعین

بچه‌های مسجد در قرارگاه حضرت امیرالمومنین علی(ع) با پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی میزبان زائران پاکستانی اربعین حسینی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای اربعین 1402، 14 قرارگاه اربعینی مزین به نام مبارک چهارده معصوم(ع) را راه اندازی کرده که علاوه بر مناطق مرزی که محل خروج زائران اربعین هستند در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین نیز به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند.

ازجمله این قرارگاه ها، قرارگاه حضرت امیرالمومنین علی(ع) است که در مرز ریمدان با همت موکب «یاوران مهدی(عج)» وابسته به کانون فرهنگی هنری «شهدای دولت‌آباد» استان اصفهان میزبان زائران می شود.

این کانون فرهنگی هنری تنها، کانون مسجدی مستقر در رمز ریمدانِ چابهار است و پذیرای زائران پاکستانی که کیلومترها راه را طی کرده و می خواهند از ایران برای رفتن به کربلا عبور کنند، می شود. با توجه به مدت کوتاهی که این زائران در مرز حضور دارند و ضرورت انتقال سریع آنها برای رسیدن به مرزهای غربی و جنوبی و خروج از ایرن به سمت عراق، قرارگاه حضرت امیرالمومنین علی(ع) تلاش می کند در حدود یک ساعت حضور این زائران در موکب علاوه بر پذیرایی و رفع خستگی، خدمات فرهنگی نیز به آنها ارائه شود.

اکبر فتاحی، مسئول موکب «یاوران مهدی(عج)» درباره برنامه های فرهنگی این قرارگاه بیان کرد: اقامه نماز جماعت، مداحی و مرثیه خوانی، قرائت و تبیین فرازهایی از نهج البلاغه و سخنرانی با موضوعات مهدوی ازجمله این فعالیت ها است.

وی با بیان اینکه این قرارگاه از 2 تا 16 شهریور ماه برقرار است، ابراز کرد: پذیرایی شامل میان وعده و اطعام در سه وعده غذایی برای زائران پیش بینی شده است، اما به دلیل کوتاهی زمان حضور کاروان های زائران در این مرز، اسکان انجام نمی شود.

فتاحی با بیان اینکه مرز ریمدان دومین سال حضور زائران پاکستانی را تجربه می کند، گفت: بچه های مسجد نیز از سال گذشته موکب یاوران مهدی(عج) را در این مرز برای پذیرایی از زائران برپا کرده اند. سال گذشته روزانه 1000 تا 1500 نفر از این مرز عبور می کردند اما امسال عبور بالغ بر پنج هزار زائر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه موکب یاوران مهدی(عج) علاوه بر مرز ریمدان، شعبه ای هم در کربلا در خیابان میثم تمار برپا می کند، تأکید کرد: در این موکب علاوه بر اطعام و پذیرایی، اسکان روزانه بین 1000 تا 1500 نفر هم در ساختمانی پنج طبقه که با همکاری برادران عراقی تأمین شده است، انجام می شود.

فتاحی درباره نحوه تأمین هزینه های این دو موکب، خاطرنشان کرد: تمام هزینه ها توسط خیران مردمی تأمین می شود. البته در هموار کردن برخی امور همچون کمرگ مسئولان و نهادهای مرتبط با ما همکاری دارند.

کد خبر 1621803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha