وعظ و خطابه از هیات های مذهبی حذف نشود

جانثاری بر ضروت تبلیغ دین در جلسات مذهبی تاکید کرد و گفت: منبر، وعظ و خطابه از هیات های مذهبی حذف نشود و در کنار مداحی، سینه زنی و دیگر برنامه های فرهنگی، تبلیغ دین انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمدرضا جانثاری در جلسه شورای اداری و تجلیل ازهیات های فرهنگی و مذهبی و گروه های شبیه خوانی تیران و کرون اظهارداشت: تشکل های مردمی فرهنگی و مذهبی نقش بی بدیلی در ترویج معارف اسلامی دارند و نباید نقش آنانمورد بی مهری قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان ادامه داد: وقتی دشمن عزاداری ها و مراسم های امام حسین(ع) را در فتنه ها و آغازین ماه محرم مورد حمله قرار می دهد، آنگاه شناخت این مسیر و تلاش برای رونق مراسم های آن بیش از گذشته ضرورت می یاد.

وی ادامه داد: دشمن از گذشته تاکنون آسیب های جدی را از قیام امام حسین(ع) و مراسم های این ایام دیده و سلی خورده و به همین خاطر به دنبال خاموشی این جریان است.

جانثاری اضافه کرد: استکبار و رژیم صهیونیستی بسیاری از شکست های خود را از همین بیداری اسلامی و مراسم های مذهبی تجربه کرده و به همین خاطر با رویکرد مخالفت با چنین برنامه هایی، هر ساله جریان سازی می کند.

وی به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: این مراسم بزرگ معنوی با کمترین امکانات رونق یافته و امروز به یک قدرت بزرگ تبدیل شده که جهانیان به آن چشم دوخته اند.

معاون استاندار اصفهان مشارکت مردمی در هیات های مذهبی را مهم خواند و اذعان داشت: خیرین و عموم مردم در این حرکت عظیم نقش دارند و دولت تنها حامی این جریان است.

وی به کمبود امکانات در جابه جایی زائران اشاره کرد و گفت: کمبود اتوبوس یک مشکل جدی در سراسر کشور است که مدیریت استان اصفهان با تعامل شرکت های خصوصی سرعت کار را افزایش داده و اتوبوس ها کمترین استراحت را در این ایام دارند.

جانثاری از ورود دستگاه های اداری و شرکت های بزرگ برای تامین اتوبوس خبرداد و افزود: ناوگان حمل و نقل کارکنان ادارات نیز در این ایام وارد چرخه جابه جایی زائران اربعین شده است.

کد خبر 1621809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha