جانمایی ۶۳ جشنواره بومی محلی در تورهای مسافرتی مازندران|۹۶۲ میلیارد تومان پروژه با رویکرد توسعه گردشگری افتتاح می شود

برزگر گفت: در هفته دولت ۵۴ پروژه در حوزه گردشگری و صنایع دستی به ارزش ۹۶۲ میلیارد تومان در استان مازندران به بهره برداری می رسد.

صادق برزگر -مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بمناسبت هفته دولت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به عملکرد این اداره کل طی دو سال اخیر، اظهار کرد: در بحث تقویت زیرساخت‌های استان، ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی را در اولویت قرار دادیم، در این راستا تعداد ۳۰۰ اقامتگاه به ۴۲۰ اقامتگاه رسید.

وی افزود: در بحث زیرساخت‌های اقامتی شناسایی تعداد ۱۶۰ روستا به‌عنوان مقصد گردشگری را داشتیم و برای آنها ۷۶ مسیر گردشگری هم مشخص شده است، تلاشمان بر این بود که ضمن شناسایی ۱۰هزار و ۷۰۰ خانه‌های قدیمی به‌عنوان سرمایه گردشگری فرآیند صدور مجوز آنها هم طی شود تا این پروژهها را به سمت دهکده‌های تندرستی برده و ایجاد مرکز آب‌درمانی و سالن‌های ماساژ در کنار تاسیسات اقامتی داشته باشیم.

برزگر با بیان اینکه رویکرد ما در مازندران افزایش تعداد مراکز اقامتی در مناطق شرقی است، عنوان کرد: در مسیر افزایش تعداد هتل‌های پنج ستاره نیز طی دو سال اخیر دو هتل چهار و پنج ستاره جدید داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح ۲۴ اقامتگاه بوم گردی و دو هتل در هفته دولت جاری خبر داد و گفت: در حوزه صنایع دستی باوجود بیش از ۷۰ رشته فعال این حوزه، طی دو سال گذشته موفق به ثبت ملی چهار شهر و روستا شدیم و تلاشمان ثبت جهانی روستای سلیم آباد تنکابن است.

وی همچنین با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در دو سال اخیر دو برابر افزایش پیدا کرد، یادآور شد: طی ایام نوروز ۲۶ نمایشگاه در سطح استان برگزار شد که چهار نمایشگاه ملی بود.

برزگر با اشاره به ارائه تسهیلات کم بهره به هنرجویان حوزه صنایع دستی و گردشگری، عنوان کرد: همچنین از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ نیز استفاده شد، ۴ مجوز اسکله دریایی اخذ و در فرآیند احداث قرار دارد.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه میراث فرهنگی، عنوان کرد: مازندران بیش از ۲هزار و ۵۰۰ اثر میراثی دارد، ثبت ۹۵ اثر میراثی طی دو سال اخیر در دستور کار قرار دارد، در حوزه مطالعات باستان‌شناسی و کاووش در سال جاری ۱۳پروژه را در دستور کار قرار دادیم که نسبت به سال گذشته رشد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: در بخش آثار میراث جهانی؛ مجموعه عباس آباد بهشهر اثری ثبت جهانی است که طرج جامع آن در مراحل پایانی قرار دارد، طرح جامع گردشگری استان نیز جزو برنامه‌های این اداره کل در دولت سیزدهم بوده است که فاز اول تدوین طرح پایان شهریور ماه به پایان می‌رسد.

برزگر تاکید کرد: ارتباط با فعالان گردشگری بخش خصوصی و دولتی کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس در دستور کار قرار گرفت در ماه آینده همایش بین المللی گردشگری با همکاری کشور روسیه و CIS را خواهیم داشت.

وی در مجموع اعلام کرد: در هفته دولت ۵۴ پروژه در حوزه گردشگری و صنایع دستی شامل افتتاح ۲۴ اقامتگاه بومگردی، افتتاح دو هتل، افتتاح موزه گیاه‌شناسی در شهرستان بابلسر، افتتاح دو دفتر خدمات سیاحتی و زیارتی در استان، افتتاح دو پروژه گردشگری سلامت، افتتاح ۲۰ فروشگاه صنایع دستی و افتتاح دو مرکز تفریحی و سرگرمی در دستور کار قرار دارد که جمعا ۹۶۲ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌هاست.

برزگر با اشاره به تنوع محصولات گردشگری در مازندران، در پایان بیان کرد: ۶۳ جشنواره‌ بومی و محلی به‌صورت تقویمی در سبد تورهای مسافرتی مازندران قرار دادیم تلاشمان تغییر رویه این تورها از محلی به رویداد بین‌المللی است.

کد خبر 1621840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha