فعالیت ۱۳۲ شرکت دانش بنیان در مازندران|پارک علم و فناوری بیش از چهار هزار عضو دارد

نعمت زاده گفت: ۱۳۲ شرکت دانش بنیان در مازندران فعالیت دارند که ۶۲ شرکت از این تعداد زیرمجموعه پارک علم و فناوری هستند و ۴۵۸ محصول تولید می‌کنند.  

قربانعلی نعمت زاده-رئیس پارک علم و فناوری مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران به مناسبت هفته دولت، با اشاره به گزارشی از عملکرد دو ساله پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم در راستای تهیه نقشه راه پارک علم و فناوری مازندران اقدامات خوبی انجام شد.

وی افزود: در بحث توسعه مراکز رشد در سطح ۲۲شهرستان، در سال گذشته ۳ مرکز رشد در شهرستان‌های چالوس، قائم شهر و کلاردشت دایر شد و اکنون ایجاد دو مرکز رشد دیگر در شهرستان بابل در دست اجرا داریم که تا پایان این هفته راه‌اندازی خواهد شد.

نعمت زاده از وجود ۸۰ شرکت پیش‌رشد و ۲۲۹ شرکت در حال رشد و ۵۱ شرکت رشدیافته و ۲۸ تغییر و توسعه در پارک علم و فناوری مازندران خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ در میز خدمت پارک به ۸۰ شرکت مشاوره ارائه شد و در سال جدید نیز تاکنون به ۹۴ شرکت مشاوره داده شد و ۳۶ شرکت در دست داوری هستند، ارائه ۲۵ عنوان مشاوره به ۱۷۹ شرکت دانش‌بنیان نیز انجام شد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران در ادامه عنوان کرد: در پارک علم و فناوری مازندران در خدمات تجاری‌سازی ۱۰ شرکت، محصولات پیشرفته سایر حوزه‌ها ۳۲ شرکت، در بخش داروسازی ۱۸ شرکت، در بخش ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته ۴۲ شرکت، در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ۵۹شرکت، در بخش برق الکترونیک ۵۱ شرکت، در بخش لیزر ۵۳ شرکت، در بخش فناوری‌های زیستی هم ۵۵شرکت مشغول فعالیت هستند.

نعمت زاده تصریح کرد: ۲۲۶ شرکتی که از دو سال گذشته در پارک فعالیت داشتند به ۳۰۸ شرکت رسید که با افزایش ۳۸درصدی همراه بود و همینطور ۹۶ شرکت دانش بنیان به ۱۳۲ شرکت رسید، ۶۲ شرکت از این شرکت‌ها زیرمجموعه پارک علم و فناوری هستند که ۴۵۸ محصول تولید می‌کنند.  

وی از افزایش فضای فیزیکی پارک طی دو سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: محوطه از ۱۰هزار و ۳۰۰ متر مربع به ۱۷هزار و ۱۹۰ متر مربع  رسید، میزان رشدی که داشتیم ۷۱.۵ درصد بوده است، حجم میزان صادرات شرکت های فناورهای زیرمجموعه پارک در سال ۱۴۰۰، حدود ۵ میلیون دلار بود که در سال گذشته به ۶ میلیون و ۲۹هزار دلار ارتقا پیدا کرد.

نعمت زاده گفت: با راه‌اندازی واحد روابط بین الملل در سال جاری قراردادی با یک شرکت تابعه پارک در کشور عمان منعقد کردیم که زمینه خوبی برای توسعه شرکت‌هایی است ظرفیت ارائه خدمات بین‌المللی و صادرات محصولات را دارند، در سفر اخیر استاندار به روسیه بحث راه‌اندازی شبکه کاسپین با احداث دبیرخانه این شرکت در ساری را داشتیم، بحث ایجاد دفتر انتقال تکنولوژی در روسیه باهدف توسعه روابط بین الملل مطرح شد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تاکید کرد: در دو سال گذشته چهار خانه خلاق در شهرستان‌های تنکابن به تعداد دو خانه، ساری و بابلسر راه‌اندازی شد، همچنین برگزاری رویداد «تانا» را داشتیم که خوشبختانه منجر به قراردادهایی به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای رفع مشکل شرکت‌ها شد.

نعمت زاده اعلام کرد: پارک مازندران ۴هزار و ۱۶۶ نفر زیرمجموعه دارد، ۱۷۲ نفر در سطح دکتری، ۶۳۲ نفر در سطح کارشناسی ارشد، هزار و ۱۳۱ نفر در سطح کارشناسی و باقی اعضا هم در سطح فوق دیپلم و دیپلم هستند.

وی با اشاره به بحث دستیار فناوری خاطرنشان کرد: در این طرح نخبه‌های برتر استانی به شرکت‌های نیازمند نیروهای متخصص و ماهر معرفی خواهند شد، در سال ۱۴۰۱، ۱۱۶ دانشجو در این طرح ثبت‌نام کرده بودند که ۶۸ دانشجو جذب شرکتها شدند و ۳۹ شرکت متقاضی بودند که ۳۷ شرکت توفیق جذب نیرو را داشتند، در سطح کارشناسی ماهیانه یک، ارشد ماهیانه 2 و دکتری ماهیانه سه میلیون تومان دستمزد از طرف دولت پرداخت می‌شود، با کار کردن به مدت ۶ ماه زمینه خوبی برایشان فراهم می‌شد، در سال جاری تاکنون ۱۹۱ نفر دانشجو ثبت نام کردند و ۴۰ شرکت نیز مراجعه کردند.

نعمت زاده در پایان گفت: در پارک مازندران، راه‌اندازی شتاب‌دهنده توسعه بازار کوروش یا به‌نام سایکو در حوزه دانش‌آموزی، شتاب‌دهنده مهروتک در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه صنایع خلاق در ساری، شتاب‌دهنده آپابونیک در حوزه کشاورزی و شتاب‌دهنده مازیکو در حوزه فناوری اقتصاد دیجیتال در حال انجام است، امسال ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ به شرکت‌های تحت پوشش پارک پرداخت شد، همچنین ۷ میلیارد تومان از صندوق پارک را در بخش تسهیلات هزینه شده است.

کد خبر 1621846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha