ششمین سوگواره هنری اربعین توسط مسجدی‌ها برگزار می‌شود

شفایی از برگزاری ششمین سوگواره هنری اربعین به همت مسجدی‌ها خبر داد و گفت: این رویداد درصدد است تا هنر را به خدمت اربعین حسینی درآورد؛ علاقمندان تا 25 شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را به این رویداد ارسال کنند.

سالار شفایی در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری ششمین سوگواره اربعین خبر داد و بیان کرد: ششمین سوگواره اربعین به صورت کاملاً مردمی و خودجوش و با اتکاء بر ظرفیت نوجوانان و جوانان مسجدی در آستانه اربعین حسینی کار خود را آغاز کرد.

دبیر اجرایی ششمین سوگواره با بیان اینکه باید از ظرفیت هنر در ترویج و تبلیغ حداکثری پیاده روی اربعین به عنوان پدیده ای تمدنی استفاده کنیم، گفت: از این رو، سوگواره اربعین در رشته‌های متون ادبی (دل نوشته و شعر)، فیلم و عکس (فیلم کوتاه، نماهنگ، عکس)، رسانه‌های نو (پادکست، موشن‌گرافیک) و بخش کودکان (شعرخوانی، مداحی، نقاشی)، بخش دانشجویی (ایده های نوآورانه و مستند کوتاه) و رشته زائرخبرنگار ویژه تولید محتوای رسانه ای در قالب های خبری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در پی درخواست ها شورای سیاستگذاری این رویداد هنری علاوه بر تمرکز بر محورهایی همچون اربعین و خانواده، اربعین و نظم نوین جهانی و اربعین و تمدن سازی اسلامی، بخش های زائرخبرنگار و دانشجویی و رشته های ایده های نوآورانه و مستند کوتاه را به دوره ششم سوگواره اضافه کرده و درصدد جذب هنرمندان علاقه مند و فعال در این حوزه ها است.

شفایی با بیان اینکه پوستر این سوگواره در مسجدالمتقین (واقع در محله صدر تهران) رونمایی شد، ادامه داد: این رونمایی با حضور آیت الله محمدحسن اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا و جمعی از خانواده شهداء برگزار شد.

ششمین سوگواره هنری اربعین توسط مسجدی‌ها برگزار می‌شود


وی با بیان اینکه فراخوان ششمین سوگواره هنری اربعین به زبان‌های عربی و انگلیسی هم اعلام شده است، گفت: علاقمندان به شرکت در این رویداد می‌توانند تا ۲۵ شهریور ماه همزمان با پایان ماه صفر آثار خود را از طریق پیام‌رسان‌های بله، ایتا و تلگرام به شماره ۰۹۳۹۲۰۰۵۹۹۲ ارسال کنند. همچنین شماره ۰۹۹۶۵۵۶۴۴۷۳ در پیام‌رسان‌های واتس آپ و تلگرام برای علاقه‌مندان بخش بین‌الملل در نظر گرفته شده است.

شفایی با اشاره به استقبال مطلوبی که در پنجمین دوره این رویداد هنری در سال گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: علی رغم محدودیت‌ها آثاری از سراسر کشور حتی مناطق روستایی به سوگواره ارسال شد و از ۱۰ کشور نیز تولیدات هنری دریافت کردیم.

ششمین سوگواره هنری اربعین توسط مسجدی‌ها برگزار می‌شود

کد خبر 1621894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha