افتتاح و کلنگ زنی ۲۵۳ پروژه در شهرستان اراک همزمان با هفته دولت

هادی با اشاره به تلاش های دولت در راستی رفع مشکلات جامعه و توسعه همه جانبه گفت: همزان با هفته دولت ۲۵۳ پروژه در سطح شهرستان اراک افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، امیر هادی امروز یکشنبه (۵شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی است تا دست آورد های دولت جمهوری اسلامی تشریح شود، گفت: آنچه که در هفته دولت امسال در شهرستان اراک، انجام و به عنوان پروژه های شهرستان اراک بهره برداری می شود، فعالیت های گسترده ای است که از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت در راستای پیشبرد سیاست های ملی و استانی و کمک به رفع مشکلات مناطق مختلف شهرستان اراک صورت می گیرد.

فرماندار اراک با بیان اینکه در هفته دولت ۲۵۳ پروژه در شهرستان‌ اراک افتتاح و کلنگ زنی می شود،افزود: از این تعداد ۱۳۵ پروژه افتتاحیه و ۱۳۵ پروژه کلنگ زنی است.

وی با بیان اینکه برای این پروژه ها مجموعا هزار و ۷۱ میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: از این پروژه ها ۲۴۴ پروژه عمرانی و ۹ پروژه اقتصادی است.

فرماندار اراک با اشاره به اینکه با بهره برداری و انجام عملیات اجرای این پروژه ها  برای ۱۲۵۹ نفر اشتغال ایجاد می شود، اظهار کرد:  ۶۹۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۴ نفر به غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز ما در شرایطی قرار داریم که دولت سیزدهم از تکانه هایی که ابتدای دولت بوده در حال گذر است، ادامه داد: در زمان شکل گیری دولت با کرونا و مشکلات ورود واکسن به کشور و مسائل دیگر مواجه بودیم و دولت سیزدهم در این شرایط وارد کار شد و با عملکرد خوب و تلاش های گسترده توانست در کوتاه مدت بر مشکلات فائق بیاید و امروز در شرایط مطلوب و قابل دفاعی است.

هادی با بیان اینکه دولت از ابتدای شکل گیری و حتی اکنون با مشکلات و تکانه های زیادی روبرو بوده که همه آنها مشکلات امروزو دیروز نیست بلکه نتیجه ناکارآمدی های گذشته در بخش های مختلف است، ادامه داد: ساخت نیروگاه ها، سد ها و استفاده بیش از اندازه و نادرست از منابع مشکلات بسیاری را ایجاد کرده که امروز دولت با تلاش شبانه روزی در صدد رفع آنها است.

فرماندار اراک با بیان اینکه در اواخر دهه نود با مشکل قطعی برق منازل و نارضایتی مردم روبرو بودیم اظهار کرد: دولت در این راستا وارد عمل شد و چند مساله مهم همچون ساخت نیروگاه های خورشیدی را در دستور کار قرار داد که امروز شاهد رفع آن مشکلات هستیم.

وی همچنین به تولیدبتزین نیز اشاره کرد و گفت:  نا ترازی در بخش مسکن نیز از دیگر مشکلاتی بود که دولت با تلاش و کوشش به جبران این عقب ماندگی ها پرداخت.

این مقام مسئول ادامه داد:دولت در بدو شکل گیری با رقم چشم گیری از بدهی های دولت های گذشته روبرو بود، که مجموعه کارگزارن دولت، اهتمام جدی برای رفع این مشکلات  داشتند و تلاش های گسترده ای در این راستا انجام شد.

فرماندار اراک با بیان اینکه ما در سطوح مختلف شاهد تلاش های دولتمردان برای رفع مشکلاتی که از گذشته به وجود آمده بود و همچنین مشکلات جاری بودیم، اضافه کرد: بحمدالله  مجموعه دولت توانست با مدیریت خوب در سیاست داخلی و خارجی موفق عمل کند.

هادی به توطئه های دشمنان بر علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: سال گذشته شاهد چالش هایی بودیم که از سوی دشمنان در کشور به وجود آمد که این مهم نیز با هوشیاری و آگاهی ملت و دولت و همدلی و همراهی و عملکرد به موفع دولت مرتفع و نگبار دیگر نقشه دشمن نقش برآب شد.

وی در ادامه اضافه کرد:ما به جهت تعدد روستا ها و پروژه ها امکان حضور در تمام آنها را نداشتیم، که افتتاح برخی از پروژه ها با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و برخی پروژه ها به صورت متمرکز انجام شد و بحمدالله با تلاش شبانه‌روزی، گوشه، گوشه شهرستان اراک به کارگاه عمرانی تبدیل شده و رضایتمندی در بخش‌های مختلف مشهود است.

کد خبر 1621900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha