بهره برداری 2 هزار و ۲۷۷ واحد مسکونی در لرستان

زیویار گفت: همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ۲ هزار و ۲۷۷ واحد مسکونی در لرستان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرهاد زیویار، امروز(5شهریور)، در آیین افتتاح ۲ هزار و ۲۷۷ واحد مسکونی در لرستان که همزمان با افتتاح یکصد هزار واحد با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس در کشور به مناسبت هفته دولت انجام شد، اظهارداشت:  امروز در استان لرستان ۲ هزار و ۲۲۷ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه این تعداد شامل ۳۶۰ واحد مسکن مهر، ۶۰ واحد بازآفرینی شهری، ۱۷۱۰ مسکن روستایی و ۱۴۷ واحد خودمالکی است، بیان کرد: واحدهای مسکن شامل،  ۲۰۴ واحد در خرم‌آباد، ۱۲۶ واحد در بروجرد و ۳۰ واحد در نورآباد است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل سهم آورده، تسهیلات بانکی و یارانه دولتی برای ساخت ۲ هزار و ۲۷۷ واحد مسکونی در لرستان هزینه شده است.

زیویار ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن نیاز استان ۱۶۰۰ هکتار است، گفت: طی چند ماه گذشته ۲۱۱ هکتار به زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان اضافه شده که ۱۴۹ هکتار در دست اقدام است و ۴۲۲ هکتار نیز الحاق خواهد شد و بخش تامین زمین به حدود یکهزار هکتار می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جوانی جمعیت ۳۰۰ هکتار زمین مورد نیاز است که شرایط توپوگرافی استان موجب شده با مشکلاتی روبرو باشیم؛ اما اکنون وضعیت استان رو به بهبود است.

زیویار یادآور شد: همراهی بانک‌ها در ماه‌های گذشته قابل مقایسه با یک سال گذشته نیست و ۷۹ درصد بانک‌ها در تامین مسکن روستایی مشارکت داشتند.

کد خبر 1621930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha