موکب حضرت قاسم یکی از خاص‌ترین مکان‌های اسکان زائرین در منطقه‌ی غرب کشور است

زنجانی گفت: موکب حضرت قاسم (ع) یکی از خاص‌ترین مکان‌های اسکان زائرین در منطقه‌ی غرب کشور است که با برپایی این موکب میزبان همکاران کانون از سراسر کشور هستیم.

محمد خیاط‌زنجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز  پیاده روی اربعین حسینی ،گفت:  از دیرباز مرز خسروی به‌عنوان دروازه‌ی کربلا و مسیر اصلی زائران امام‌حسین(ع) بوده و به همین واسطه این افتخار به ما داده شده که میزبان زائران اربعین در استان کرمانشاه باشیم، ما آمادگی لازم جهت میزبانی همکاران کانون که در حال گذر از استان می‌باشند را داریم.

 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود:موکب حضرت قاسم  ظرفیت ۸۵ تخت و در مجموع ۱۵۰ نفر گنجایش پذیریش میهمان را دارد و به عنوان یکی از مجهزترین ایستگاه‌ها و موکب‌ها در منطقه‌ی غرب کشور فعالیت می کند و میزبان زائران پیاده‌روی اربعین از بین همکاران کانون خواهیم بود که با هماهنگی با استان می‌توانند از ظرفیت آن استفاده  کنند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد پایگاه‌های ثابت در مناطق مرزی در راستای اجرای برنامه‌های نمایش، کادردستی، کتابخوانی، تماشاخانه سیار با اجرای برنامه‌های نمایش، نقالی و قصه‌گویی در طول مسیر زوار اربعین برای آشنایی کودکان و نوجوانان با واقعه اربعین را داریم.

خیاط زنجانی تصریح کرد: حضور همکاران زائر ممکن است همراه با خانواده و فرزندانشان صورت پذیرد، در همین راستا در موکب حضرت قاسم (ع)، برای کودکان و نوجوانانی که در این مکان هستند فعالیت‌هایی همراه با اهدای جوایز در نظر گرفته شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اظهار کرد: برنامه نیابت از زیارت است که برای کودکان و نوجوانانی است که نمی‌توانند در سفر اربعین شرکت کنند لذا سامانه‌ای طراحی شده که کودکان و نوجوانان را در برنامه نیابت از زیارت ثبت نام می‌کنند و به نیابت از آن‌ها سفیران اربعین سلام آن‌ها را به سیدالشهدا خواهند رساند.

 
 
 
 

کد خبر 1621931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha