اصلاح‌گری به عنوان یک استراتژی در تبلیغ انتخاب شود

پژوهشگر علوم قرآنی با بیان اینکه روش انبیا در طول تاریخ اصلاح‌گری بوده و هدف قیام امام حسین علیه‌السلام نیز؛ تصریح کرد: باید این مهم را به عنوان یک استراتژی و کلان‌نگری در مسیر تبلیغ انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر مریم حاج‌عبدالباقی، عصر چهارشنبه(۱۰ مرداد) در سومین نشست بانوان ستایشگر، سخنور و شاعر با استفاده از آیه ۱۴۲ سوره اعراف یکی از سخت‌ترین ماموریت‌ها و اصلی‌ترین ماموریت انبیای عظام را اصلاح‌گری دانست و گفت: حضرت هارون در این ماموریت شکست خورد و حضرت یوسف پیروز شد.
پژوهشگر علوم قرآنی افزود: ماموریت اصلی حضرت یوسف اصلاح رابطه پدر و برادران بود زیرا برادران  از پدر عذرخواهی نکردند چون از نظر خودشان پدر به جهت تبعیض میان یوسف و آنان لایق سرزنش بود لذا
یوسف سخت‌ترین کار را انتخاب کرد که منجر به اصلاح رابطه پدر و برادران شد.
وی با بیان اینکه روش انبیا در طول تاریخ اصلاح‌گری بوده و هدف قیام امام حسین علیه‌السلام نیز؛ تصریح کرد: باید این مهم را به عنوان یک استراتژی و کلان‌نگری در مسیر تبلیغ انتخاب کرد.
دکتر حاج عبدالباقی اظهار کرد: در تبلیغ و شعرخوانی و نوحه نباید خدا را فراموش کرد؛ اجازه نداریم از سیره معصومین و قرآن عدول کنیم و یا بخاطر گریه گرفتن از مردم عزت اهل بیت را خدشه‌دار کنیم لذا روضه خوانی را از حضرت زینب سلام‌الله علیها یاد بگیریم.

زهره یزدان‌پناه، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس هم با بیان اینکه حضرت زینب (سلام الله علیها) علاوه بر مدیریت بحران و ولایتمداری از هنر روایتگری برخوردار بودند؛ عقلانیت، ایمان و معرفت را لازمه روایتگری دانست.
وی با افزودن این مطلب که امروز روح عاشورا در زندگی زنان غزه تنیده شده است؛ گفت: زمان و مکان عاشورای خود را باید تشخیص داد و وارد میدان شد؛ همانند کاری که حضرت زینب (سلام‌ الله علیها) انجام دادند؛ تاکید کرد: قطب نمای وجود خود را با عاشورا تطبیق داده و روایت کنیم.
یزدان‌پناه ادامه داد: اگر ما روایت نکنیم دشمن روایت خواهد کرد و حقیقت را وارانه جلوه خواهد داد.
در پایان این نشست از کتاب شعر "رئیسی عزیز" سروده‌های افسر فاضلی شهربابکی رونمایی شد.

کد خبر 1775169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha