تزکیه در کنار تعلیم بیشترین اثرگذاری را در جامعه بدنبال دارد

خراسانی‌زاده گفت: اگر در هر رویداد هنری تزکیه در کنار تعلیم مدنظر قرار داده شود بی‌شک نتیجه و بازتاب تاثیرگذاری در جامعه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به برگزاری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی در کردستان اظهار کرد:  چند دوره از این جشنواره قبل از انقلاب برگزار شده بود، و با وقوع انقلاب و دفاع مقدس و در چند سال اخیر بیماری کرونا وقفه‌هایی در برگزاری این رویداد هنری اتفاق افتاد اما بعد از پیروزی انقلاب در جنگ دوباره اجرای جشنواره آغاز شد و  امسال هم شاهد برگزاری سی امین دوره آن هستیم.

وی افزود : در این دوره حدود ۹۰۰ نفر در مرحله نخست شرکت کردند که از این تعداد پنج هزار و ۱۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و بعد از داوری انجام شده ۱۲۹ هنر جو به مرحله کارگاهی راه یافتند.

تزکیه در کنار تعلیم بیشترین اثرگذاری را در جامعه بدنبال دارد

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: ۳۰ داور و استاد کارگاه در این دوره هنرجویان را در زمینه پرورش ایده و تولید اثر راهنمایی و سپس آثار برگزیده را انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران رویداد متفاوتی بین دیگر جشنواره های هنری در سطح کشور است، تصریح کرد: رقابت در این رویداد آخرین مرحله و بخش جانبی این برنامه به شمار می‌رود.

خراسانی‌زاده اضافه کرد: این جشنواره بیشتر فرصتی برای تربیت نسل آینده هنرمندان است و در سه روز برگزاری این رویداد هنری هنرجویان با کمک اساتید برجسته کشور ایده خود را پرورش دادند و فوت و فن و آداب حرفه‌ای و منش هنرمنانه را فرا گرفتند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کردستان سرشار از زیبایی، هنر و امنیت است،   گفت: در زمانی که دشمن سعی داشت القا کند که در ایران توجهی به توانمندی بانوان نمی‌شود دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از بین بانوان هنرمند انتخاب شد.

خراسانی‌زاده  اعلام کرد:  شعار محوری این جشنواره ایران دوست داشتنی انتخاب می‌شود در حالیکه دشمنان سعی دارند هویت ملی را از نسل نوجوان و جوان ما بگیرند اما برگزاری این جشنواره نویدبخش شکوفایی آینده هنرهای تجسمی در ایران است.

وی اظهار کرد: اگر در هر رویداد هنری تزکیه در کنار تعلیم مدنظر قرار داده شود بی‌شک نتیجه و بازتاب تاثیرگذاری در جامعه خواهد داشت.

۶۰ درصد شرکت‌کنندگان سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی را بانوان تشکیل می‌دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نسبت به دوره‌های گذشته تغییراتی داشته است، اظهار کرد: انتخاب یکی از بانوان هنرمند و از اساتید دانشگاه تهران به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شد.

علی اصغر دریایی با اشاره به اینکه این جشنواره با شعار ایران دوست داشتنی در سنندج آغاز بکار کرد، اضافه کرد: این جشنواره در ۱۰ رشته از جمله نگارگری، سرامیک، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، کاریکاتور، طراحی و  گرافیک برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امروز صبح داوری آثار تولید شده توسط جوانان و نوجوانان حاضر در این جشنواره انجام شد، افزود: از کردستان چهار نفر در رشته‌هایی هم چون خوشنویسی و کاریکاتور به دوره کارگاهی این رویداد راه پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این جشنواره را هنرجویان زن و ۴۰ درصد را هنرجویان مرد تشکیل داده است، گفت: در این دوره جشنواره ۹ هنرمند هم از اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.

کد خبر 1621953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha