اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه به شرکت های فناور و دانش بنیان زنجان

به گفته قاسمی، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان زنجان همزمان با هفته دولت، به شرکت های فناور و دانش بنیان، تسهیلاتی ویژه ای بالغ بر بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پارک علم و فناوری استان زنجان، بهزاد قاسمی؛ مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان زنجان اظهار داشت: با معرفی شرکت ها توسط واحدهای مختلف اکوسیستم علم و فناوری استان،   صندوق پژوهش و فناوری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان زنجان از طریق سرمایه داران بخش خصوصی تأمین مالی می گردد، افزود:  این تسهیلات به شرکت‌های فناور و  دانش بنیان پرداخت می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه بانک‌ها از اعطای تسهیلات به شرکت‌های نوآور و دانش بنیان واهمه دارند، ادامه داد: عدم اعتماد و اطمینان بانک‌های عامل به طرح‌های نو و خلاقانه باعث امتناع آن‌ها از پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: استفاده و حمایت از افراد صاحب ایده و طرح‌های خلاقانه برای تبدیل علم و ایده به محصول و فروش محصولات خلاقانه و نوآورانه به بازارهای داخلی و خارجی اولویت اصلی صندوق بوده که در این راستا نیاز به ورود سرمایه گذاران ریسک پذیر برای سرمایه گذاری در طرح‌های دانش بنیان و ایده‌های نو است.

مدیرعامل صندوق گفت: هرچند رسالت صندوق تامین مالی برای فعالیت‌های پژوهشی و فناوری کاربردی-توسعه‌ای است اما تلاش برای تبدیل محصولات خلاقانه و حرکت به سمت دانش بنیان کردن ایده‌ها و بازاریابی برای محصولات نوآورانه در بازارهای داخلی و خارجی هم می تواند به عنوان یکی از اهداف تلقی گردد. برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان در اکوسیستم فنآوری استان زنجان، تلاشی جدی در حال وقوع بوده و نقش ویژه ای نیز برای صندوق  پژوهش و فناوری استان پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1622005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha