زنجان، میزبان مهمترین رویداد مهارتی کشور

به گفته انصاری، استان زنجان میزبانی مرحله کشوری چهار رشته رباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی پزی از بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت همه ساله در کشور اجرا می شود، گفت: امسال زنجان میزبانی مرحله کشوری، چهاررشته از بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت را برعهده دارد.

وی با یادآوری اینکه مرحله کشوری رشته های رباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی پزی با حضور ۲۵۰ شرکت کننده از سراسر کشور در زنجان برگزار می شود، تصریح کرد: از استان زنجان نیز در رشته رباتیک «علی فیروزه و آیدین فرهادی» رشته آشپزی «کوثر مقدمی» و رشته طراحی مد و لباس «هاجر عباسی» به عنوان تیم های منتخب استانی حاضر خواهند شد.

به گفته انصاری، استان زنجان با توجه به رویکرد توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری رشته آشپزی و شیرینی پزی، جایگاه استان در زمینه نساجی رشته طراحی مد و لباس و رشد و توسعه در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات رشته رباتیک را میزبانی می کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: مرحله کشوری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان زنجان هفته اول تا سوم آبان ماه برگزار می شود و در رشته رباتیک ۳۰ تیم ۲ نفره با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تیم های منتخب به مرحله جهانی معرفی خواهند شد، گفت: برخورداری از تسهیلات بانکی، استفاده از نخبگان مهارتی در بنگاه های اقتصادی و معرفی به عنوان نخبه مهارتی در کشور از مزایای آزمون های ملی مهارت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای این رویداد ملی از ظرفیت بنگاه های اقتصادی و خیرین حوزه مهارت به عنوان مشارکت کنندگان اجتماعی استفاده خواهد شد.

کد خبر 1622010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha