مشارکت 20 هزار نیروی امنیتی برای اجرای طرح امنیتی اربعین

فرماندهی عملیات مشترک از مشارکت بیش از 20 هزار نیروی امنیتی برای ایجاد امنیت زائران اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عراق، سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: 20 هزار نیروی ارتش، پلیس، حشد شعبی وسایر نهادهای امنیتی مانند اطلاعات، امنیت ملی و سرویس‌های اطلاعاتی در طرح امنیتی اربعین مشارکت می کنند.

الخفاجی افزود: این طرح با پشتیبانی ارتش و نیروی هوایی اجرا می شود، با تلاش امنیتی در زمین و هوا از محورهای زیارتی مانند بصره از جنوب و از شمال به سمت کربلای معلی محافظت می شود و همه مسیرهای زائران پوشش داده می شود.

وی ادامه داد: پیش از ین براساس این طرح ، عملیات پیشگیرانه ایمن ساز جاده‌ها از جمله شهر کربلای معلی و گذرگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی را اجرا کرده است. یک ستاد کنترلی در فرماندهی مشترک برای اطلاع از اعداد و ارقام زائران و پیگیری ورود و خروج به کشور افتتاح شد، به طوری که پیش بینی می شود بیش از پنج میلیون زائر از خارج از عراق وارد شوند.

الخفاجی گفت: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل قوا در دستوراتی بر ایجاد امنیت مراسم اربعین و توجه به زائران و اطمینان از حرکت زائران برای رسیدن به کربلای معلی تاکید کرده اس. همچنین تعدادی پل در المسیب و النعمانیه برای تسهیل ورود زائران افتتاح شد.

کد خبر 1622018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha