تاکنون ٩٠ درصد کالاهای اساسی از گمرکات استان ترخیص شده اند

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: تاکنون ٩٠ درصد کالاهای اساسی از گمرکات استان ترخیص شده اند و صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات معدنی به گمرکات استان تفویض شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،خالد جنگجو ، ناظر گمرکات آذربایجان غربی، در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های قانونی برای حل مشکلات گمرکی بخش تولید و صادرات و نمایندگان بخش خصوصی گفت : کاهش هزینه های تولید و رشد تولید و افزایش صادرات و روند تسهیل در واردات جزو برنامه های اصلی گمرکات می باشد.

خالد جنگجو افزود : تاکنون ٩٠ درصد کالاهای اساسی از گمرکات استان ترخیص شده اند و صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات معدنی به گمرکات استان تفویض شده است.

جنگجو با تاکید برفعالیت گمرکی در مرزهای رازی، بازرگان و تمرچین و سرو بصورت ٢۴ ساعته می باشد؛ اذعان کرد : در سایر مرزها از جمله پلدشت تا ١٢ شب و در کیله سردشت نیز تا ٨ شب انجام می گیرد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد : در بحث صادرات از لحاظ ارزش ۵١ درصد و ٢٩ درصد وزنی با ترکیه افزایش داریم.

جنگجو بیان کرد : با اقلیم کردستان عراق یک میلیارد دلار از مبادی تمرچین و کیله سردشت صادرات انجام گرفته و آذربایجان غربی صاحب مقام اول کشوری شده است.

وی ادامه داد : با کشور آذربایجان ٩٢ درصد وزنی و ١٠۴ درصد بلحاظ ارزشی نیز افزایش صادرات داشتیم و در دو سال فعالیت دولت سیزدهم با ترکیه ۴ میلیارد و ٩٠۶ میلیون دلار ، حدود ٢ میلیارد با اقلیم کردستان عراق صادرات و ١ میلیارد و ١٩٩ میلیون دلار نیز با آذربایجان جمعا بیش از ٨ میلیارد دلار صادرات انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه اول امسال با ۵۴ درصد از لحاظ وزنی و ١٠۴ درصد از لحاظ ارزشی افزایش صادرات انجام گرفته است، خاطرنشان کرد : در این مدت ٢ میلیارد و ۴٣٢ میلیون دلار که رشد ١٠ درصدی نشان می دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

این مسئول تاکید کرد : سهم گمرکات استان از ترانزیت مبدا بازرگان ٧٧ درصد، تمرچین ١٢ درصد، سرو یک درصد، رازی ٩ درصد می باشد.

جنگجو بیان کرد : در ۵ ماهه اول امسال ٢٨١ هزار کامیون از مرزهای استان تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٢ درصد رشد دارد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم، گفت : در ۵ ماهه اول امسال تردد مسافرین ٣٠ درصد از مرز بازرگان، ١٩ درصد تمرچین، ١٣ درصد سرو و ٣٧ درصد رازی انجام گرفته است.

کد خبر 1622073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha