مسجدی‌هایی که روستای گلان را میزبان زائران اربعین کرده‌اند

 اهالی روستای گلان در استان ایلام به همت امام مسجد امام حسین(ع) با برپایی موکب خدمات اسکان و اطعام را به زائران اربعین که مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند، ارائه می‌کنند.

حجت الاسلام «یاسر محمدی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های موکب مسجد امام حسین(ع) روستای گلان شهرستان مهران استان ایلام برای زائرین پیاده روی اربعین، اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی اهالی این روستا در مسجد امام حسین(ع) و حسینیه حضرت زینب(س) به صورت خودجوش و مردمی به زائرین امام حسین(ع) خدمت رسانی می کنند که این خدمات از سوم شهریور آغاز شده و تا پنج روز پس از اربعین ادامه دارد.

مسجدی‌هایی که روستای گلان را میزبان زائران اربعین کرده‌اند

امام روستای گلان شهرستان مهران در استان ایلام بیان کرد: این حسینیه ظرفیت اسکان روزانه 600 نفر و مسجد نیز ظرفیت اسکان یک هزار نفر را دارا است.

مسجدی‌هایی که روستای گلان را میزبان زائران اربعین کرده‌اند

وی به برنامه های تدارک دیده شده برای زائرین اربعین اشاره کرد و گفت: اقامه سه نوبت نماز جماعت، مناجات خوانی و برگزاری مراسم سوگواری، سخنرانی، ارائه احکام شرعی و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی از  برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده برای زائران است، ضمن اینکه به همت اهالی این روستا ایستگاه صلواتی در جوار این مسجد و حسینیه برپا و پذیرایی و توزیع غذا برای زائران انجام می شود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به دیگر فعالیت هایی که در مسجد امام حسین(ع) برای اقشار و گروه های مختلف سنی انجام می شود، اشاره کرد و افزود:  برپایی کلاس‌ها و مسابقات قرآنی، تفسیر، برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و اجرای طرح سه شنبه های مهدوی از جمله برنامه هایی است که در طول سال برای اهالی روستا اجرا می شود.

امام روستای گلان در مورد خدمت رسانی این مسجد به محرومان روستا، گفت: حساب خیریه ای در مسجد افتتاح شده و از این طریق کمک های جمع آوری شده از سوی خیرین  را میان اقشار محروم و بی بضاعت توزیع می کنیم. همچنین به صورت ماهیانه بسته های معیشتی تهیه و به خانواده های محروم اهدا می شود.

امام روستای گلان همچنین در تامین جهیزیه برای جوانان در آستانه ازدواج نیز کمک رسانی دارد.

کد خبر 1622093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha