ورود بیش از یک میلیون زائر اربعین از مرز زمینی و هوایی به عراق

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از ورود بیش از یک میلیون زائر اربعین تا امروز از مرز زمینی و هوایی به عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عراق، «عمر الوائلی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق امروز(دوشنبه ششم شهریور 1402) اعلام کرد: بیش از یک میلیون زائر تاکنون از مرزهای زمینی و هوایی وارد خاک عراق شدند و پیش بینی می شود که تعداد زائران در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یابد.

الوائلی گفت: روز یکشنبه به گذرگاه المنذریه در چارچوب بازدید میدانی سفر کردیم تا از واقعیت موجود در این گذرگاه مرزی  اطلاع یابیم و از اجرای طرح آماده شده توسط دولت که به طور مستقیم نخست وزیر و وزیر کشور و رئیس کمیته عالی امنیت بر آن نظارت دارند، اطمینان یابیم.

 وی افزود: جریانی در سطح بالا در همه بخش‌ها وجود دارد و نیروهای کمکی از سایر وزارتخانه‌ها به نمایندگی از وازتخانه‌های دفاع و کشور و نهادهای امنیتی و حشد شعبی برای تامین امنیت زائران اربعین می آیند. به طوری که تلاش‌ها به منظور اطمینان از ورود زائران و ارایه خدمات بالا انجام می گیرد.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق گفت: اتوبوس‌هایی در مرزها و میدان‌های نزدیک مرزها برای انتقال زائران به سمت شهر کربلای معلی مستقر شدند.

وی تاکید کرد: تعداد زائرانی که از مرز زمینی و فرودگاه‌ها وارد شدند، تا روز گذشته بیش از یک میلیون نفر است.

الوائلی ادامه داد: این تدابیر براساس برنامه مدون با هدف ایجاد امنیت زائران اربعین انجام می شود. دولت، وزارت کشور و سازمان گذرگاه‌های مرزی ضوابط و اصولی را برای ورود زائران آماده کردند.

وی افزود: ورود زائران خارجی با ملیت‌های غیر ایرانی از طریق گذرگاه مرزی الشیب و فرودگاه‌های بین المللی بغداد و نجف اشرف و پنجم گذرگاه مرزی زمینی و سه گذرگاه در اقلیم کردستان انجام می شود.

الوائلی از همه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و خدماتی تشکر کرد و نقش استانداری‌ها در توسعه زیرساخت‌ها و آماده سازی مکان‌های مسقف را ستود.

کد خبر 1622109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha