شنبه آینده؛ بازگشت آخرین کاروان های ایران از حج

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: یک روز از برگشت حجاج کاسته شده است و شنبه هفته آینده (۲۳ تیر ماه ) آخرین پروازهای حجاج کشورمان از فرودگاه جده انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، «حسام قربانعلی» امروز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از زمان آغاز بازگشت کاروان های حجاج ایرانی در اول تیرماه تاکنون ۲۳۳  پرواز حج از فرودگاههای جده و مدینه به کشور انجام شده و ۱۵۹ پرواز برنامه‌ ریزی شده نیز برای بازگشت حجاج باقی مانده است.

وی یادآور شد: در این میان، تعداد ۱۷۸ پرواز برنامه ای از مدینه منوره به مقصد فرودگاههای داخل کشور انجام شده و حدود ۵۷ پرواز برنامه ای نیز از شهر پیامبر برای بازگشت حجاج ایرانی باقی مانده است.

به گفته سخنگوی هما، از فرودگاه جده ۵۵ پرواز برنامه  ای به ایستگاه های داخلی انجام شده و حدود ۱۰۲ پرواز برنامه ای نیز از این فرودگاه به مقصد ایران باقی مانده است .

قربانعلی افزود: در این مدت ۵۳ هزار حاجی ایرانی از ابتدای تیرماه از مدینه و جده به کشور بازگشته اند که از جمله آنها همه حجاج استان های آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان جنوبی، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی،  گیلان، همدان و هرمزگان هستند.

وی گفت: حدود ۳۴ هزار و۵۰۰ نفر  از حجاج استان های مازندران، گلستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی ، فارس، یزد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران هنوز در سرزمین وحی باقی مانده اند که طبق برنامه، ظرف روزهای آینده به کشور باز خواهند گشت.

قربانعلی یادآور شد: تاکنون هیچ مشکلی در روند بازگشت زائران ایرانی سرزمین وحی نداشته ایم و حتی بطور میانگین ۱۵ دقیقه تعجیل نیز در پروازهای مدینه وجود داشته است.

به گفته سخنگوی هما، تعجیل در پروازهای حج؛ پدیده پروازهای امسال بود.

بیش از ۸۷ هزار و ۶۵۰ زائر ایرانی در سال جاری برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند.

اعزام همه آنها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام شده است.

کد خبر 1771590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha