افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان تفرش

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت ۶۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان تفرش افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی امروز دوشنبه (۶ شهریور ) و همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، با حضور استاندار مرکزی، جمعی از مسئولین و مردم، ۵۷ پروژه عمرانی در شهرستان تفرش مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و عملیات اجرایی ۶ پروژه نیز آغاز خواهد شد.

این پروژه‌ها با یک هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال اعتبار، برای ۲۲۳ نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال می‌کند.

تجدید میثاق مسئولان استان با شهدای تفرش

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان تفرش

بنا بر این گزارش استاندار مرکزی در بدو ورود به شهرستان تفرش با همراهی جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی بر مزار شهدای روستای دارستان حاضر شد و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شهرستان تفرش بیش از یکصد شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادامه دهنده راه شهدای انقلاب هستند که با ایثار و از خودگذشتگی آرامش و امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

تجلیل استاندار مرکزی از مادر شهید «علی دارستانی»

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان تفرش

فرزاد مخلص الائمه صبح امروز با حضور در منزل شهید والامقام «علی دارستانی» در روستای دارستان شهرستان تفرش، ضمن تجلیل از صبر و بردباری مادر این شهید والامقام با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

گفتنی است، شهید دارستانی در هفتمین روز از مهرماه سال ۱۳۴۰ در روستای  دارستان دیده به جهان گشود و در آغازین روزهای جنگ تحمیلی در لشکر ۷۷ خراسان لباس سربازی به تن کرد و خوشحال بود که می‌تواند سهمی‌ در دفاع از کشورش داشته باشد.

ای شهید والا مقام در یکم اسفندماه سال ۱۳۶۰ در منطقه چزابه در عملیات مولای متقیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد اما سال‌ها از او اثری نبود تا اینکه پیکر پاکش با تلاش گروه‌های تفحص شناسایی و پس از سال‌ها در دوازدهم خردادماه سال ۱۳۷۴ در زادگاهش، به خاک سپرده شد.

 افتتاح ۲۳ پروژه دهیاری در روستاهای تفرش

افتتاح پروژه

به گزارش خبرنگار شبستان ۲۳ پروژه دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان تفرش شامل آسفالت معابر روستایی، سنگ فرش و... بود که با اعتباری بالغ بر ۱۱۷ میلیارد ریال به صورت متمرکز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرزاد مخلص الائمه در این مراسم با بیان اینکه در صدد جبران عقب افتادگی های گذشته هستیم، گفت: مردم نجیب روستاها شایسته خدماتی بیش از آنچه انجام شده است هستند.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه، دستگاه‌های اجرایی و مدیران وظیفه دارند تلاش کنند عقب افتادگی‌ها و مطالباتی که از سنوات گذشته باقی مانده با شتاب و سرعت خوب برای رفاه و امنیت مردم برطرف شود، ادامه داد: همه مسئولین اعم از دولت و مجلس و بخش‌های شورایی در تلاش هستند تا مردم به سطح شایسته‌ای از رفاه و امکانات برسند.

وی ادامه داد: بودجه‌ای که شوراهای شهر و روستا در اختیار دارند پولی است که مردم خودشان می‌پردازند و باید با هدایت این منابع در مسیر توسعه شهری و روستایی گام برداریم.

بهره برداری از ۱۲ پروژه شاخص توزیع برق شهرستان تفرش

هفته دولت

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، در جریان سفر استاندار مرکزی به شهرستان تفرش با حضور جمعی از مسئولین،۱۲ پروژه شاخص شبکه توزیع برق شهرستان تفرش با اعتبار ۱۲۸ میلیارد ریال، به صورت متمرکز در روستای سربند این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این پروژه‌ها شامل احداث شبکه روستایی، روشنایی معابر، تعمیرات و نوسازی شبکه، احداث پست هوایی و شبکه فشار متوسط است که از امروز وارد مدار شدند.

در دولت سیزدهم طول شبکه توزیع برق استان مرکزی ۴۵۲ کیلومتر افزایش یافت و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی استان ۱۰۰ درصد است.

پایان انتظار ۱۶ ساله برای افتتاح پل طریز آباد

هفته دولت

پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش شامل آسفالت، روکش آسفالت و احداث روشنایی با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

همچنین پروژه نیمه‌تمام پل طریز آباد پس از ۱۶ سال بلاتکلیفی و چشم انتظاری برای افتتاح، با صرف ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف یکسال گذشته، امروز به بهره‌برداری رسید.

طول این پل سه دهانه ۶۰ متر و طول کل مسیر آماده‌سازی پروژه ۱۲۰۰ متر است.

بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری تفرش با صرف ۳۳ میلیارد تومان اعتبار

استاندار مرکزی در این مراسم با بیان اینکه از حدود یک هزار و ۱۸۰ پروژه عمرانی و اقتصادی خرد و کلان که در هفته دولت در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: ۶۳ پروژه سهم شهرستان تفرش است.

مخلص الائمه ادامه داد: این پروژه‌ها عموماً مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان برای ۲۳۳ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های هفته دولت شهرستان تفرش در حوزه‌های عمران شهری، برق، سلامت، راهداری و کشاورزی است که از دست اندرکاران اجرای این پروژه‌ها، مردم و شوراهای شهر و روستا که کمک کردند این طرح ها با سرعت مناسب به بهره‌برداری برسد تشکر می‌کنیم.

گفتنی است سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه‌های استان مرکزی هزینه شده است.

کد خبر 1622134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha