تردد یک میلیون و 900 هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای کشور

میراحمدی از تردد یک میلیون و 900 هزار زائر از مرزهای کشور برای حضور در کنگره بزرگ پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: بالغ بر 1 میلیون 600 نفر تا کنون از مرزها عبور کرده و بالغ بر 300 هزار نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سید مجید میراحمدی» ظهر امروز (دوشنبه 6 شهریورماه) در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از پایانه‌های چذابه و شلمچه بازدیدی صورت گرفت و این دو مرز را بسیار هماهنگ، منظبت با امکانات زیرساختی مناسب ارزیابی کردیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی وزارت کشور، با بیان اینکه به زائران توصیه می‌کنم که اگر بر اساس مشخصات جغرافیایی اگر به این مرزها نزدیک تر هستند، دو مرز خوزستان را برای تردد انتخاب کنند، افزود: در مجموع از ابتدای ماه صفر، بالغ بر 600 هزار نفر از این دو مرز تردد داشته‌اند که این آمار نسبت به زمان مشابه در سال قبل، 35 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: همکاری‌هایی که در استان خوزستان با مسئولان عراقی صورت گرفته است بسیار خوب و در سطح عالی شکل گرفته است و در هیچکدام از مقاطع گذشته در چنین همکاری را شاهد نبوده‌ایم.

میراحمدی بیان کرد: در سال گذشته و در موضوع حمل و نقل، بخشی از زائران ما به دلیل وجود برخی مشکلات در این حوزه از زیارت باز ماندند، اما در سال جاری به وفور در این زمینه پیش‌بینی شده است و تعداد 70 دستگاه اتوبوس برای کمک به حمل و نقل در خاک عراق تهیه شده است. همچنین قرار بر این شد تا تعدادی از خودروهای ما وارد خاک عراق شده و به امر حمل و نقل کمک کنند.

وی از ثبت نام 3 میلیون زائر در سامانه سماح خبر داد و گفت: درصدی از این تعداد حق بیمه خود را پرداخت نکرده‌اند، اما با این وجود بالغ بر 2 میلیون 700 هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی وزارت کشور، ضمن تشکر از زوار به خاطر همکاری با ستاد مرکزی اربعین حسینی، یادآور شد: بالغ بر 1 میلیون 600 نفر تا کنون از مرزها عبور کرده و بالغ بر 300 هزار نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

وی عنوان کرد: رفت و آمد خیلی معقولی در سال جاری رقم خورده، اما به دلیل ازدحام جمعیت در کربلا و مشکلاتی که در امر خدمت‌رسانی به بیش از 20 میلیون زائر وجود دارد، درخواست داریم تا ماندگاری در شهر کربلا و عتبه مقدسه را حداکثر یک روز مقرر سازند و برای اینکه زائران در امر خدمات‌گیری دچار مشکل نشوند، حتماً قبل از روز اربعین به کشور باز گردند.

میراحمدی، با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی هایی که کمیته حمل و نقل ستاد اربعین برای بازگشت زائران تدارک دیده است، مشکلی در زمینه بازگشت و حمل و نقل زوار وجود ندارد، ضمن اینکه در حضور معاون اول رئیس جمهور قرارگاه حمل و نقل در دفتر معاونت ریاست جمهوری ایجاد شده تا ظرفیت های کشور به کمک ناوگان حمل و نقل آید.

وی به تأمین ارز مورد نیاز زائران نیز اشاره کرد و بیان داشت: تا به امروز هر میزان ارز که مورد نیاز زائران بوده است، از سوی بانک مرکزی تهیه و در اختیار زوار قرار داده شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی وزارت کشور، خاطرنشان کرد: ما لبخند رضایت را در تمام مرزها بر لیان زائر می‌بینیم و این موضوع خستگی را از دوش خدمتگزاران اباعبدالله الحسین (ع) بر می‌دارد و به فضل خدا یک اربعین به یاد ماندنی در حال رقم خوردن است، ضمن اینکه هرگز همکاری مسئولان عراق را در این میان فراموش نمی‌کنیم.

کد خبر 1622137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha