افکار و اندیشه‌ها در جنگ نرم در مرز خطر هستند/ اربعین روایت متفاوتی از فرهنگ اصیل کردها را نشان می‌دهد

دریایی گفت: اربعین موجب شد روایت متفاوتی از فرهنگ اصیل کردها ومردمان اهل بیت از خاندان رسول اکرم را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آئین پایانی سومین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان کردستان و نخستین جشنواره رسانه‌های ورزشی کردستان اظهار کرد: این جشنواره بعد از وقفه ده ساله برگزار شد و تعداد و کیفیت آثار بیانگر رشد مطبوعات در استان است که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: این جشنواره رویدادی موثر در ارزشیابی عملکرد برای تنویر افکار عمومی در همه عرصه‌ها و راهی برای اشاعه ارزش‌های اسلامی و توسعه استان است.

دریایی بیان کرد: آنچه که مسلم است جنگ‌ها از مرحله سخت عبور و به مرحله نرم رسیده است و افکار و اندیشه‌ها در مرز خطر هستند و رسانه‌ای‌ها باید ارزش‌ها، فرهنگ، باورها، آداب و اعتقادات و رسوم مرم ایران و کردستان را صیانت کنند و این رسالت سنگینی بر دوش رسانه‌ای‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: از اولویت‌های جامعه ما در کردستان جمعیت جوانی است باید ترسید و نگران بود که جامعه به سمت پیری حرکت نکند و نشاط و شادابی با افزایش جمعیت جوان در جامعه تداوم بابد.

وی تصریح کرد: در ایام محرم و صفر با نگاه تمرکززدایی از مرکز استان و با رویکرد مردمی کردن فعالیت‌ها برنامه‌هایی در استان برگزار شد و معتقدیم برای هر کاری بویژه کار فرهنگی، اگر جریان رسانه‌ای در کنار آن قرار گیرد قطعا کار فرهنگی بهتر دیده خواهد شد.

دریایی اضافه کرد: اخیرا جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران را با حضور هنرمندان ۲۵ شهر داشتیم و جشنواره عاشورایی و جشنواره خوشنویسی را نیز در ایام اربعین خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ابر برنامه جریان اربعین نیز در کردستان رقم خورده و کردستان و مریوان دو سال اخیر قدمگاه زائران است که رشد فضائل اخلاقی را بدنبال دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: بعد از اربعین سال قبل ده برابر افزایش گردشگر را در مریوان شاهد بودیم و اربعین موجب شد روایت متفاوتی از فرهنگ اصیل کردها ومردمان اهل بیت از خاندان رسول اکرم را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: امروزه در شعر شعرای اهل سنت نیز می‌توان آثار ارزشمندی دید.

دریایی تصریح کرد: با برپایی موکب اهل سنت و تشیع در کنار هم برای خدمت به زائران اربعین حسینی می‌بینیم که در کردستان وحدت یک راهبرد است نه یک تاکتیک.

کد خبر 1622139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha