سه پروژه ورزشی در گیلان به بهره‌برداری رسید

در پنجمین روز از هفته دولت، سه پروژه ورزشی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در پنجمین روز از هفته دولت، امروز(دوشنبه، ۶ شهریور) سه پروژه ورزشی شامل استخر ورزشی آستارا و ۲ چمن مصنوعی فوتبال در شیرکوه رودبار و کوچصفهان به صورت تجمیعی در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اسدالله عباسی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی گیلان،اظهارکرد: بسیار خوشحال هستم که پروژه استخر ورزشی آستارا پس از چندین سال امروز به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل مردم این شهرستان می‌شود.

استاندار گیلان از همراهی فرمانداری و نماینده آستارا در خصوص تکمیل استخر ورزشی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد و افزود: نماینده آستارا برای این پروژه ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارهای در اختیار نماینده اختصاص دادند.

وی با تاکید بر اینکه سرانه اماکن ورزشی به ویژه در مناطقی که جوانان مستعد وجود دارد،افزایش یابد، تصریح‌کرد: همه اماکن ورزشی همه باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد و اماکن خصوصی نداریم.

عباسی با اشاره به اینکه همه ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها باید امکانات ورزشی خود را در اختیار مردم بگذارند تا اوقات فراغت خود را با ورزش سپری کنند، گفت: در این راستا انتظار می‌رود فرماندار آستارا نسبت به تشکیل شورای ورزش شهرستان اقدام و همه این اماکن را آزاد اعلام کند.

وی بر تلاش مسئولان در مسیر رشد و شکوفایی منطقه تاکید کرد و افزود: از اعضای شورای تامین، فرمانده سپاه و فراجا و مرزبانی و دریایی می‌خواهم تا همه کمک کنند که فضا برای رشد، شکوفایی و بالندگی منطقه و مردم عزیزمان فراهم شود.

عالی‌ترین نماینده دولت در گیلان از تلاش‌های شهردار بندر آستارا در راستای عمران و آبادانی شهر تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: شورای شهر پروژه‌های عام‌المنفعه را برای آرامش و رفاه مردم تصویب و شهرداری بر همین روال اجرا کند و ما هم حمایت می‌کنیم.

عباسی به پروژه راه‌آهن رشت به آستارا اشاره کرد و گفت: اصلاح مطالعات قبلی در حال انجام است و چون راه آهن روسیه با راه‌آهنی که ما داریم استفاده می‌کنیم متفاوت است تلاش می‌شود که با حداقل استفاده از فضای موجود از ابنیه و پل استفاده شود.

وی افزود: طبق محاسبه قبلی، از ۱۶۰ کیلومتر حدود ۵۰ کیلومتر پل بود و پیشنهاد این است که پل‌ها بیشتر و در بخشی هم از تونل استفاده شود تا زمین‌های کشاورزی و شهرهای منطقه آسیب نبیند.

استاندار گیلان خاطرنشان‌کرد: پل مرزی جدید بزودی آماده افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد؛ راه‌آهن هم سر و سامان پیدا می‌کند و منطقه آستارا به عنوان نگینی درخشان در استان گیلان خواهد درخشید.

غلامرضا مرحبا نیز در این آیین یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی‌داشت  و با تبریک هفته دولت،اظهارکرد: آستارا از نظر استعدادهای ورزشی غنی است و  ما جوانان بسیار مستعدی در آستارا داریم اما به همان اندازه که جوانان از لحاظ استعداد هستند و در سال‌های گذشته این شهرستان از نظر زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی ضعیف بود.

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت با بیان‌‎اینکه زیرساخت‌های ورزشی در آستارا در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده است، افزود: پس از روی کارآمدن دولت آیت‌الله رئیسی، کارها و اقدامات خوبی به ویژه در حوزه ورزش صورت گرفته است.

مرحبا از اختصاص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات در اختیار نماینده به ورزش و جوانان آستارا خبر داد و گفت: این اعتبار به منظور بازسازی اماکن و سالن‌های ورزشی در روستاها اختصاص داده شده است.

جهانبخش آرمان نیز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی استان گیلان،اظهارکرد: در هفته دولت امسال در حوزه ورزش و جوانان کارهایی شده که در هیچ سالی و هیچ دوره‌ای انجام نشده و مستندات و اسناد کاملا نشان دهنده این موضوع است.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با بیان‌اینکه ما در هفته دولت  این افتخار را داشتیم که ۵۴ مکان ورزشی که در سراسر استان رها شده بودند را نوسازی و بروزرسانی کنیم، تصریح‌کرد: امروز شاهد افتتاح تنها استخر دولتی آستارا و چمن مصنوعی در شیرکوه رودبار و کوچصفهان هستیم که برای اجرای آنها بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین به مناسبت هفته دولت ۵۴ مکان ورزشی نوسازی و بروزرسانی شد، تصریح‌‎کرد: برای نوسازی این تعداد مکان ورزشی، ۳۵ میلیارد تومان هزینه شد.

آرمان از آغاز عملیات احداث سکوی جدید تماشاگران استادیوم وحدت آستارا خبر داد و گفت: عملیات احداث این سکو بزودی آغاز می‌شود و ان‌شاء‌الله تا چهار ماه آینده ساخته خواهد شد.

محمدرضا شهاب‌زاده نیز در این آیین، اظهارکرد: به همت فرزندان گیلان در دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی، اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و کارهای خوبی نیز در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان‌اینکه یکی از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان، استخر شنا بود که در دولت سیزدهم به بار نشست و امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم، گفت: ان‌شاء‌الله با کمک مسئولان و همراهی مردم شاهد توسعه و عمران بیش از پیش شهرستان آستارا باشیم.

کد خبر 1622143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha