فعالیت ۳۵ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در کاشان

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان از فعالیت ۳۵ موسسه و خانه قرآن در سطح این شهرستان خبر داد.

سید عبدالرضا تولیت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: ۳۵ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در سطح شهرستان کاشان فعال است.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: از این تعداد،   ۱۰ مؤسسه قرآنی، ۸ خانه قرآن شهری و ۱۷ خانه قرآن روستایی با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی در شهرها و روستاهای شهرستان کاشان فعالیت می کنند.

تولیت ادامه داد: این موسسات و خانه های قرآن در حوزه های آموزشی و تبلیغی و ترویجی فعالیت می کنند که برگزاری کلاس‌ها و دوره های روخوانی، روان‌خوانی، ترجمه و مفاهیم، قرائت، هنر و فنون تلاوت، تفسیر و تدبر در قرآن از جمله این فعالیت هاست.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان ادامه داد: برخی موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی این شهرستان در حوزه آموزش‌های قرآنی پیش از دبستان هم فعال هستند و  کودکان در قالب این کلاس ها با بازی، شعر، قصه‌گویی و حفظ آیات و سوره های منتخب با معارف قرآنی آشنا می‌شوند.

تولیت افزود: موسسات و خانه های قرآن شهرستان کاشان در مناسبت های ملی و مذهبی هم برنامه های متنوعی اجرا می کنند و در موضوعاتی همچون سبک زندگی اسلامی، مهارت‌های زندگی، مهارت های فرزندپروری، جمعیت و فرزندآوری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق هم جلسات تبیینی متنوعی برگزار می کنند.

کد خبر 1622174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha