درگیری تمدنی جبهه توحید و کفر/ اهانت به قرآن، مسئله همه شیعیان و اهل‌سنت است

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به درگیری تمدنی جبهه توحیدی با جبهه کفر، گفت: سوزاندن و اهانت به قرآن فقط برای یک مذهب خاص، مسئله نیست. دشمنان ما نشان دادند که با اسلام مخالف هستند و همه کار برای نابودی اسلام انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام محمدزمان قربانی در نشست هم‌اندیشی هفته وحدت با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، بستر وحدت همه اقوام و مذاهب اسلامی را فراهم کرده است، اظهارکرد: سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) که می‌رفت تبدیل  به عاملی برای اختلاف بین شیعه و سنی شود اما ابتکار و دوراندیشی امام خمینی (ره) با نامگذاری این ایام به نام هفته وحدت، تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: نامگذاری هفته وحدت، یک نامگذاری صرف یا یک جرکت سیاسی و تاکتیکی نیست بلکه اعتقاد قلبی حاکمیت و نظام اسلامی است.

وی افزود: اگر قرار است در گام دوم انقلاب به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی برویم، به وحدت شیعه و سنی نیاز داریم. امروز دشمنان اسلام و مسلمین در قالب یک جبهه واحد به میدان آمده‌اند.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به هتک حرمت چندباره قرآن کریم و مقدسات مسلمانان در کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: سوزاندن و اهانت به قرآن فقط برای یک مذهب خاص، مسئله نیست. دشمنان ما نشان دادند که با اسلام مخالف هستند و همه کار برای نابودی اسلام انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: ما تنها در صورتی می‌توانین بر فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمن پیروز شویم که با هر تفکر و سلیقه‌ای در کنار هم قرار بگیریم. ما امروز درگیری تمدنی با جبهه کفر داریم و مراسمات هفته وحدت را با همین‌ نگاه تمدنی برگزار خواهیم کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه برخی‌ها نگاه حداقلی به موضوع وحدت اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: نگاه حداقلی به این موضوع به زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب اسلامی در کنار هم خلاصه می شود که نظام اسلامی قائل به این نگاه حداقلی نیست. نگاه متعالی این است که همه مسلمانان دارای دشمن واحد و مشترکی هستیم، مسئله واحدی به‌نام فلسطین داریم و زمانی این وحدت به حد مطلوب می‌رسد که وحدت شیعه و سنی منجر به سرنگونی کفر و برافراشتن پرچم توحید شود.

وی از دستگاه‌های فرهنگی و عضو در ستاد گرامیداشت هفته وحدت استان خواست تا برای گرامیداشت این ایام طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه، عمیق و اثرگذار همراه با رویکرد جذب حداکثری، ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی برنامه‌ریزی و تدوین کنند.

کد خبر 1622222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha