ایران  قربانی تروریسم دولتی منبعث از کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم بوده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در چند دهه گذشته قربانی تروریسم و به ویژه تروریسم دولتی منبعث از کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم بوده است.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به روز جهانی مبارزه با تروریسم گفت: ایران در چند دهه گذشته قربانی تروریسم و به ویژه تروریسم دولتی منبعث از کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم بوده است. در این نکته که معیارهای دوگانه و آنچه که دبل استاندارد مطرح می شود در مورد ایران اعمال شده است، شکی نیست. اروپایی  ها و آمریکا در بیان چیزی را اعلام می کنند که در عمل آن را اعمال نمی کنند.  

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دخالت های آنان در امور داخلی کشور ما، ناامن سازی مرزها و درون کشور و برنامه ریزی های سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی آنان در طول سالیان گذشته قابل رهگیری و آشکارسازی است کما اینکه بسیاری از آنها در کشور ما به جهت اقتدار ساختار امنیتی و دفاعی کشور خنثی شده است.

وی ادامه داد: آنها هم از گروهک های معاند داخلی و هم از تشکیلاتی که در خارج از کشور ما مثل داعش ایجاد کردند، بهره گرفته اند و نسبت به ناامن سازی کشورها و ایجاد دردسر برای کشورها اقدام کردند.

مقتدایی بیان کرد: از دیدگاه غرب تروریسم به دو نوع خوب و بد تقسیم شده است. آنها تروریسمی که علیه ما باشد را خوب تلقی می کنند و همین امر باعث می شود که دامن خودشان نیز در این مبحث گرفته شود اما واقعیت آن است که آنها هم مقابله سیاسی و هم اطلاعاتی امنیتی و مقابله تروریستی با ایران را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی خاطر نشان کرد: خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران،رعایت مسائل  حقوق بشر ،پیمان های بین المللی و بهره گیری از ابزارهای متعدد برای خنثی کردن تروریسم کارهایی است که ایران انجام داده است اما واقعیت این است که غرب دو روی سکه دارد، رویی که خشونت، تروریسم و ساختارهای مرتبط با آن را تقویت می کند و رویی که ادعایش گوش فلک را کر کرده است.

کد خبر 1622234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha