مردمی سازی فرهنگ یک ضرورت برای جامعه امروز است

آهنگر گفت: تلاش داریم کمیته مردمی سازی فرهنگ با مسئولیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان مازندران شکل بگیرد تا شاهد رصد فرهنگی برای تحقق عدالت فرهنگی در این خطه از شمال کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز( 7شهریور) در کارگروه تخصصی تدوین سند راهبردی برش استانی مهندسی فرهنگی استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه در مازندران و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد،با بیان اینکه در راستای جلسات شورای فرهنگ عمومی باید سازوکاری برای ورود دستورکار جلسات و پیگیری مصوبات دیده شود، اظهار کرد: تلاش داریم با ساز و کار تخصصی زمینه ساز تحقق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و شورای فرهنگ عمومی باشیم.

وی گفت: آنچه لازم است در ساختار شورای فرهنگ عمومی دیده شود کارگروه رصد و پیگیری است. دبیر شورا،معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه استان و مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری عضو این کارگروه هستند.

مردمی سازی فرهنگ یک ضرورت برای جامعه امروز است

آهنگر با بیان اینکه همچنین جلسات این شورا در راستای  شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن و نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل می‌شود، افزود: کمیته های پنج گانه امور تعلیم و تربیت، فرهنگ، هنر و رسانه، اقتصاد فرهنگ، امور دینی فرق و مذاهب و اموراجتماعی زنان و خانواده ذیل شورای فرهنگ عمومی استان فعالیت دارند که امید است با تشکیل کمیته افکار سنجی و رصد شاخص های فرهنگ عمومی استان و کمیته مردمی سازی فرهنگ با مسئولیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شاهد رصد فرهنگی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان باشیم.

وی با بیان اینکه کمیته ها باید ماهانه یک جلسه داشته باشند و دستور کار شورای فرهنگ عمومی در کارگروه رصد و پیگیری براساس  نظام مسائل استان احصا می شود، گفت: نظام مسائل استان برای تدوین برش استانی مهندسی فرهنگی استان براساس فعالیت کمیته های شورای فرهنگ عمومی استان شناسایی و بررسی می شود.

آهنگر خواستار تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی استان در یک زمان ثابت برای انسجام نشست های این شورا شد و افزود: باید به وحدت و انسجام در دستور جلسات استان با سایر شهرستان ها برسیم.

کد خبر 1622253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha