از چاپ 361 جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری تا ضرورت تهیه دانشنامه به عنوان یکی از کارهای اولویت‌دار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه ادبیات پایداری در دوران مسئولیت بنده ۳۶۱ کتاب در حوزه شعر، زندگینامه، نمایشنامه، خاطره، فیلم نامه، داستان و رمان چاپ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ «امیر عباس آسمند» امروز در دیدار جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ماموریت پیشبرد برنامه‌ها، اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان متولی فرهنگ پایداری و مقاومت رسالت سنگینی را که بر عهده دارد تا این فرهنگ را در همین جهت تعمیم دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به خلاصه‌ای از مهم‌ترین اهداف این بنیاد پرداخت و گفت: هر دو یا سه ماه یک بار به غیر از سایر نشست های بنیاد، نشست‌هایی تحت عنوان شورای فرهنگ عمومی و شورای روحانیت و دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه برگزار و گزارش کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود.

وی افزود: نماینده ولی فقیه در استان از فعالیت‌های بنیاد آگاهی دارند، از محل یادمان‌های شهدای گمنام و همچنین محل ساخت موزه بازدید کردند و در نشست‌های فرهنگی برای نقد و رونمایی از کتاب و در همه کارهای بنیاد حضوری فعال دارند.

سرهنگ آسمند ضمن تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد که همیشه به عنوان یک رهبر قوی در استان عمل کرده‌اند، ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده که حدود ۴۷ درصد جمعیت آن روستایی و ۵۳ درصد جمعیت آن شهری هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان از نظر اجتماعی دارای بافت عشیره‌ای و ایلی بوده و ۲۲ و نیم درصد از جمعیت ذکور استان در دوران دفاع مقدس و آن دوران طلایی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان این استان در ۲۷ عملیات پیروزمندانه دفاع مقدس حضور داشتند که بیشتر خط شکن بودند، بیان کرد: در عملیات بیت المقدس، کربلای پنج و مهمتر از آن عملیات «پد خندق» بود که نام استان ما را مشهور کرد.

سرهنگ آسمند یادآور شد: این استان هزار و ۸۹۵ شهید در دوران انقلاب، دفاع مقدس، شهدای امنیت، مدافعین حرم و مدافعین وطن و سلامت را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان بیش از ۱۲ هزار جانباز بالای ۲۵ درصد دارد، یادآور شد: استان ۴۱ هزار و ۲۵۳ رزمنده و ۱۱۸ آزاده دارد  که کم سن و سال‌ترین شهید استان ۱۲ سال و مسن‌ترین شهید استان ۳۷ سال سن داشتند.

وی ادامه داد: تیپ ۴۸ فتح به عنوان تنهاترین یگان رزم استان، تیپ ۴۹ حیدر کرار و یک گردان مستقل نیز داشتیم که قبل از آن در یگان‌های لشکر ۱۹ فجر، تیپ قمر بنی هاشم و تیپ امام حسین علیه السلام و سایر تیپ و لشکرهای استان‌های فارس، خوزستان و چهارمحال و بختیاری بودیم.

سرهنگ آسمند اظهار کرد: فرزندان این استان در لشکر ۲۵ کربلا مدت زمان بسیاری را در عملیات‌های مهمی که زبانزد خاص و عام افراد نظامی و غیرنظامی در دوران دفاع مقدس بود، حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر نقشی که استان ما در دوران دفاع مقدس و بعد از انقلاب داشته که مهم ترین آن، به عنوان دوران طلایی اصلی حمایت از انقلاب نظام بوده است.

وی مهم ترین کار و فعالیتی که باید توسط بنیاد در استان انجام شود را مرکز موزه دفاع مقدس به عنوان یک مکان و فضایی برای کارهای فرهنگی دانست و افزود: باید فعالیت ها را در درون این مکان برنامه‌ریزی کنیم و آنها را به نسل نوجوان و جوان جامعه انتقال دهیم.

سرهنگ آسمند تاکید کرد: نسل نوجوان و جوان جامعه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان انقلابی ما بوده و باید بتوانیم سبک و زندگی رزمندگان دوران دفاع مقدس را به این نسل انتقال دهیم تا مدافع مرزهای عقیدتی و و مرزهای فیزیکی کشورمان باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنده از ابتدای مسئولیت در بنیاد همه همت خود را بر این موضوع گذاشتم که یک زمین در نقطه مناسب از شهر با همکاری و وساطت استاندار و نماینده ولی فقیه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: بعد از طراحی و مشکلاتی که در این زمین وجود داشت، زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع با بیش از ۵۴۰۰ زیربنا در نظر گرفته شد و آزمایش‌های مختلف آن انجام شده و هم اکنون در حال آماده سازی طبقه اول هستیم.

سرهنگ آسمند به یادمان‌های شهدای گمنام در اکثر نقاط استان و هر بخش یک یادمان شهید اشاره کرد و افزود: در مجموع ۲۵ یادمان شهید داشتیم و امسال سه یادمان شهید را در نظر گرفتیم که ۲۲ یادمان تکمیل شده و تلاش می‌کنیم که سایر یادمان‌ها از محل اعتبار استانی و اعتبار سفر ریاست جمهوری در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در حوزه ادبیات پایداری در دوران مسئولیت بنده ۳۶۱ کتاب در حوزه شعر، زندگینامه، نمایشنامه، خاطره، فیلم نامه، داستان و رمان چاپ شده که قبل از مسئولیت بنده چهار کتاب چاپ شده بود.

وی ضمن تاکید بر اینکه تهیه دانشنامه به عنوان یکی از کارهای اولویت‌دار استان است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۹۲ مقاله از ۳۱۲ عنوان که در حوزه‌ها و گروه‌های مختلف بوده تدوین شده و سایر مقاله‌ها در دست نگارش است و امیدواریم که تا پایان سال دانشنامه استانی دفاع مقدس در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

سرهنگ آسمند اصلی‌ترین رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را ترویج و رساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان و جوان جامعه دانست و گفت: ما ذیل جهاد تبیین تلاش کردیم که در عرصه میدانی این انتقال صورت گیرد.

کد خبر 1622315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha