کتاب‌های عاشورایی در رشت معرفی شدند

نشست معرفی کتاب های عاشورایی با عنوان «کتاب خون» در راستای ترویج کتابخوانی با محوریت قیام اباعبدلله(ع) در رشت برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، صمد رهبریار_ کتابدار و مروج کتاب کودک و نوجوان در نشست «کتاب خون» که با هدف ترویج کتابخوانی و آشنایی عموم مردم با کتاب‌هایی حول محوریت قیام اباعبدلله(ع) در سالن مکتب قرآن شهید بهشتی رشت برگزار شد به ملاک‌های انتخاب کتاب خوب برای کودک نوجوان اشاره کرد و گفت: کتاب خوبِ عاشورایی برای کودک کتابی است که کودک را آماده درک مفاهیم عمیق عاشورا در سنین بالاتر نماید.

وی با معرفی کتاب هایی چون «تشنه لبان»، «بانوی باران‌ها» و «موهای تو خانه ماهی هاست» اظهار کرد: کتابی مناسب سن کودک و نوجوان است که بتواند کودک را همراه و مشتاق خود کند.  

کتاب‌های عاشورایی در رشت معرفی شدند

فهیمه ایمانی_مروج کتاب کودک و نوجوان نیز با بیان اینکه قطعا اولین مشکل در مسیر علاقه مند کردن کودکان به کتابخوانی، خلاء ارتباط مستقیم بین والدین و مروجان کتاب کودک و نوجوان است،  گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، در ابتدای امر نیازمند ترویج فرهنگ مراجعه به مروجان کتاب است.

وی با معرفی کتاب‌های نوجوان عاشورایی چون «فرمانده گندم‌خوار»، «مسیر خارج از نقشه» و «مقتل حسینی نوجوان»، تصریح کرد: مروجان کتاب کودک و نوجوان علاوه بر درک درست مقتضیات کودکی و شخصیت منحصر به فرد هر کودک، می توانند کتاب مناسب را به روش های جذاب و جدید به کودک معرفی کرده و نقش تسهیل گر را در این عرصه ایفا کنند.

ایمانی افزود: قطعا لزوم همراهی مستمر مربی کتابخوانی در سیر مطالعه کودکان امری تاثیرگزار در آینده آنهاست.

کتاب‌های عاشورایی در رشت معرفی شدند

سعیده شبرنگ نیز که خود از اهالی قلم است در این نشست کتاب‌هایی با محوریت ادبیات داستانی و سفرنامه همچون «بی‌اسمی»، «خانم فردا وقت کوچ است» و «باغ‌های معلق» را با حاضران به اشتراک گذاشت.  

حسین حسنی از پژوهشگران حوزه دین به معرفی کتاب‌هایی چون «مقتل جامع سید الشهدا»، «آئینه تمام‌نما» و «امام حسین پیشوای روشنایی‌ها» معرفی کرد و گفت: مقتل جامع سید الشهدا(ع)، مقتل بسیار جامعی بوده و به دور از تحریفات است.

در این جلسه همچنین فاطمه سادات رضویان_ از نوجوانان مروج کتاب بخشی از کتاب «فرمانده گندم‌خوار» را برای حضار قرائت کرد.

کتاب‌های عاشورایی در رشت معرفی شدند

کتاب‌های عاشورایی در رشت معرفی شدند

کد خبر 1622316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha