زندگی شهرنشینی و صنعتی نباید مانع فرهنگ کار و تلاش در جامعه شود

امام جمعه یاسوج گفت: در گذشته فرهنگ کار و فعالیت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تنبلی نبود امروز نیز زندگی شهرنشینی و صنعتی نباید مانع فرهنگ کار و تلاش در جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در جمع مدیران کل زیر مجموعه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار کرد: وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی مجموعه پرظرفیتی برای کار، اشتغال و تولید سرمایه است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تقدیر تشکر از فعالیت‌های این مجموعه، گفت: اگر مجموعه با برنامه‌ریزی، ساماندهی و شناسایی ظرفیت‌ها فعالیت داشته باشد، اشتغال و تولید به عنوان یکی از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حاکمیتی در این راستا، افزود: اگر کار و اشتغال در کار اداری تعریف شود، کار سخت‌تر و دولت بزرگتر می‌شود.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه کارآفرینی و پرداختن به مشاغل خانگی، یادآور شد: در گذشته زندگی مردم استان عشایری بوده و همه مایحتاج مردم توسط خود آنها تامین می‌شد و دولت و حاکمیت نقشی در این زمینه نداشتند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این دوران عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را در عمل به آن پایبند بوده و خود تولید کننده مایحتاج زندگی بودند.

وی بر ضرورت فعال کردن مشاغل خرد و خانگی در جامعه تاکید کرد و افزود: باید ظرفیت‌های استان را شناسایی و مطابق آن به کار و تولید بپردازیم.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: در گذشته فرهنگ کار و فعالیت مردم استان ما تنبلی نبود امروز نیز زندگی شهرنشینی و صنعتی نباید مانع فرهنگ کار و تلاش در جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضرورت تشویق مردم به کار و تلاش و جدیت مسئولان در این راستا را یادآور شد و گفت: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت و جمعیت مخاطبین این وزارتخانه، می‌طلبد که همه در راستای کار و تلاش برای افراد جامعه و ترغیب مردم در این زمینه، همت لازم را داشته باشند.

وی ضمن تاکید مجدد بر رونق مشاغل خانگی و حمایت از کارآفرینان، تصریح کرد: اینکه اقتصاد کشور چین در سراسر دنیا فراگیر شده به دلیل استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در این کشور است.

آیت الله حسینی از ضرورت کنار گذاشتن فرهنگ خوشگذرانی در جامعه سخن به میان آورد و افزود: مصرف گرایی در کشور بالا بوده و باید تلاش کنیم فرهنگ کار تولید در استان و کشور رونق بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بر ضرورت تشکیل اتاق فکر برنامه‌ریزی برای کار و تلاش در جامعه تاکید کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال مفید در جامعه باید مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست، مدیرکل کار، رفاه و تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح شرح وظایف این مجموعه در راستای اشتغال در جامعه پرداخت.

کد خبر 1622325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha