جانبازان و معلولان از اتوبوس ویژه جسمی حرکتی برخوردار شدند

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: پس از سال های پی گیری های فراوان بالاخره جانبازان و معلولان این شهرستان، از اتوبوس ویژه جسمی حرکتی برخوردار شدند.

علی اکبر آرام- مدیر اداره بهزیستی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی ضمن تشکر از زحمات مسئولان در این خصوص اظهار کرد: استفاده از خدمات عمومی شهری نیاز هر شهروندی است و با این اقدام و نگاه ویژه به مسئله مناسب سازی به منظور بهره مندی افراد دارای معلولیت و جانبازان، آنان دیگر مشکل تردد نخواهند داشت.

وی  ضمن تاکید بر اهمیت مناسبت سازی مکان ها جهت استفاده و تردد بهتر معلولان خاطرنشان کرد: امید است سایر دستگاه های اجرایی نیز با  هماهنگی دبیرخانه مناسب سازی شهرستان شرایط لازم به منظور بهره مندی این بخش از افراد جامعه از خدمات آن دستگاه فراهم آورند.

آرام عنوان کرد: مناسب سازی معابر برای معلولان این شهر از میانگین استانی هم پایین تر است و لازم و ضورری است تا برای ورود معلولان به بوستان های شهری، بانک ها، ساختمان ها و بولوارها مناسب سازی های لازم و در خور شان آنان انجام شود.

مدیر اداره بهزیستی شیروان اضافه کرد: همچنین تعدادی از بانک ها، درمانگاه ها و داروخانه های شیروان نیز برای تردد معلولان مناسب سازی نشده که این امر عبور و مرور معلولان را برای دریافت خدمات از مراکز درمانی و غیره با مشکل مواجه کرده است.

آرام با اشاره به دیگر مشکلات معلولان بیان کرد: وجود سد معبر در پیاده روها، معلولان ویلچری را ناگزیر از حرکت در حاشیه خیابان ها می کند که این امر مخاطره آمیز است و انتظار می رود شهرداری مکان مناسبی برای آنا در نظر گیرد تا شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار و تصادفات نباشیم.

به گفته وی شهرستان شیروان، چهار هزار و ۴۹۵ معلول پرونده دار دارد که شامل جسمی حرکتی، اعصاب و روان، نابینایان، شنوایی، ذهنی و غیره است.

کد خبر 1622348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha