مسائل فرهنگی در سایه اقتصاد

زنگویی با تاکید بر اینکه فرهنگ جدای از اقتصاد نیست و این دو در هم تنیده هستند، گفت: به دلیل وضعیت خاص کشور توجه به مسائل اقتصادی بر مسائل فرهنگی سایه افکنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فهیمه زنگویی شامگاه (7 شهریور) در برنامه زنده رایو شب شبکه خاوران اظهار کرد: بهترین انتقام برای خون شهدای دولت، عملکرد مناسب دولت ها است به همین دلیل این هفته دولت ها؛ مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: درخصوص دستاوردهای زنان کارهای عظیمی انجام شده است در این دولت دو مدل فعالیت «معیشت محور و فرهنگی» در حوزه بانوان در دستور کار است.

وی مسئله اصلی کشور را اقتصاد عنوان و تصریح کرد: این مهم در راس توجه دولت و حوزه زنان و بانوان هم بوده است، شاید از رسالت اصلی خانواده زنان ریاست جمهوری دور باشد اما به دلیل وضعیت خاص کشور توجه به مسائل اقتصادی بر مسائل فرهنگی سایه افکنده است.

زنگویی اضافه کرد: اما فرهنگ جدای از اقتصاد نیست و این دو در هم تنیده هستند؛ دولت گذشته فرهنگ را یا ندیدند و یا ضمیمه دیدند؛ در بحث اقتصاد شرایط فعلی ما حمایت از خانواده های آسیب پذیر و زنان سرپرست خانوار است.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: در همین در جنگ اقتصادی تصمیمات خوبی برای بانوان گرفته شده است و صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار در این دولت تشکیل شد، به این صورت که زنان سرپرست خانوار ما درگیر ضامن بانکی برای وام های خود نباشند به این صندوق طی دو مرحله حدود 50 و 60 میلیارد تومان تزریق شده است که پشتوانه ای برای سرپرست خانوار در گرفتن تسهیلات باشد.

زنگویی ادامه داد: اعتبارات صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار هر سال قرار است بیشتر شود که یک قدم عملی و ماندگار است.

وی از تدوین طرح های کسب و کار پایدار خانواده محور خبر داد و گفت: برای این کسب کار خانواده حضور دارد و تفاهم نامه های خوبی داشتیم و در استان با کمیته امداد دوطرح در این راستا اجرا شده است.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش زنان تاثیرگذار در مقوله فرهنگی به صورت ملی و استانی برگزار شد، افزود: این حرکت خوبی بود که شروع شد و امید است ادامه داشته باشد.

زنگویی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین بیمه روستائیان و عشایر و معاونت دفتر بانوان ریاست جمهوری منعقد شده است که در شهرهای زیر 20 هزار نفر بیمه تمام بانوان بالای 18 سال را در دستور کار داریم، این صندوق، بیمه های بازنشستگی و از کار افتادگی خوبی دارد.

کد خبر 1622349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha